himmelskadrommar

Alla inlägg under mars 2011

Av Jossan - 31 mars 2011 22:34

Dock gömde sig denna bakom moln.. Nåja. Jättepigg mammahäst som såg vargar everywhere. (Det var dock bara rådjur som gömde sig lite här och var.) Trots att hon är så pigg och framåt så är hon himla lydig, och hon stannar OFTAST när jag stannar, och backar jag så ryggar hon. Går jag framåt så hänger hon på, smyger jag så håller hon min takt.. Etc etc..


Det är roligt att hon är så lyhörd. Till och med en vanlig simpel promenad blir ett enda stort samspel.


I övrigt har dagen varit lite sisädär. Den har definitivt inte flytit på som jag planerat, men inget som jag inte kan se en lösning på.


Och; I morgon är det fredag igen!  


(Som ni märker kom jag inte alls i säng som planerat... Får ta det i helgen..) 

Av Jossan - 31 mars 2011 07:12

Tidig morgon (för mig, klockan är trots allt 7, men mina kids är bortskämda med att börja 9 eller 10 annars, så 8 känns som mitt i natten för dem..) och jag ser ut på en molnfri himmel. Vågar man hoppas att det vackra vädret håller i sig?


Jag har långdag idag, dvs full tid. Barnen har kortdag, för när jag har långdag så hämtar mormor dem. Så de har de lyxigt, de små rackarna.


Efter jobb blir det hem och fixa mat, och sedan bär det av mot Hubbo för promenad med Heddan och intag av hästar. Har bestämt mig för att lägga mig absolut senast kl 22 i kväll.. I går var klockan över midnatt när jag äntligen släckte lampan, igen.. Jag kan lova att det känns på morgonen.. 


I helgen har jag tänkt att jag ska sätta igång med PIM5, nu har jag alla program hemma som jag behöver för att köra det. Och efter några veckors vila så känns det helt ok att sätta fart igen.  (Det sista arbetet är så stort, att jag kände att jag måste hitta en viss geist innan jag tar mig an det, så att jag får det bra. Men nu så tror jag att jag har funnit den. Dock kommer detta att uppta min lediga tid ett tag framöver, men det var skönt att ha åtminstone en vecka där jag kunde göra något annat än att sitta och extrajobba på kvällen.)


Och så har jag tänkt att jag ska skriva in mig på VUC i veckan med. Så då blir det ännu mera plugg. Nåja. Jag får planera min tid, så fixar jag det med..  

Av Jossan - 30 mars 2011 21:25

Nåja, nöden har ingen lag, anser jag. 


Till och med mina stackars grannar får springa och förse mig med mintchoklad. Men, det är illa att vara godissugen, ha hela skåpet fullt med godis, men bara sådant som jag inte bör äta. Jag kör ju fortfarnade på GI, och då är bara 70%choklad och däröver ok..


Men nu har jag fått min chooooooooklaaaaaaaaaad så nu är jag glad hela kvällen!!


(Makens tycker att jag är helt fläng, antagligen med all rätt..  )  


I morgon blir det jobb, heldag, och sedan stallpass på kvällen, då jag har intaget av alla lurviga fyrbeningar. Hinner jag så ska jag ta en rask promenix med Heddan med. Hon är så pigg just nu, men idag fick hon breaka, för jag lånade Laiser och hängde med Malin ut en sväng.


Det var så fantastiskt skönt ute idag, när jag kom hem med mina småkillar och deras kusin, så satte jag mig ute på trappan, för där har vi hägnat in en hage åt kaninen, så att han ska få springa löst på dagtid när vi är hemma. Han har blivit så sällskaplig, förra året var han så skygg, men nu är den übersöta snutten jättetam och sällskaplig. Så jag satt där och klappade på honom en stund, medans ungarna stökade, både inne och ute. Och det var så varmt och härligt! 



Här kan ni se bilder på Floyd som liten kaninpalt:

http://numberoneblind.blogg.se/images/2009/nov09106_64701048.jpg 

http://numberoneblind.blogg.se/images/2009/nov09-085_62269751.jpg


Han är lika söt än idag, men större!

Av Jossan - 29 mars 2011 21:07

Piggelin, det har vi i våran frys, det är bra vid halsont och när barnen har feber och inte vill dricka ngt..


Men, idag var det Heddan som var piggelin. Hon hade steppkurs och vårkänslor på stallgången, hoppade och studsade så jag vet inte vad? Hur som helst så bestämde jag mig för att det är bättre att hon får skritta ut en timme och lugna ner nerverna, än att springa runt i boxen och stressa upp sig.


Så, jag sadlade och tränsade, och gav mig ut i den vackra med ngt kalla vårkvällen. Hon var SUPERPIGG! Taktade hela tiden i början, skyggade, spände sig ngt, men efter 5 minuter så blev hon sig själv, och skrittade på i en avslappnad form. Var ute i ca 45 minuter, och efteråt var hon lugn och sansad. Tog en rejäl rykt, använde ryktstenen massor, så det rasade av päls. Snart är hon finpälsad igen. Härligt!


Barnen verkar pigga och friska igen, Rasmus ska till skolan igen i morgon.


Ja, och jag och Maken har mumsat avokado nyss. Mmmmmmm.. Så gott!!!


Av Jossan - 28 mars 2011 22:18

Ja, hela ensemblen nu då:


 

Av Jossan - 28 mars 2011 21:37

Trodde inte det, men ikväll fick jag faktiskt nog?? Jag äter ju Marabou Premium 70% mintchoklad.. Mitt enda godis nu förutom nötter.. Och jag blev mättad?? Är det möjligt??


Jag börjar nog att bli sjuk...


Hur som haver, lägesrapport hemifrån: Rasmus bättre? Väldigt hostig och snuvig dock, tror att det blir hemma i morgon med.. Markus och Tor pigga, men Markus röd i ett öga. Inget var. Kanske har petat sig i ögat? Tiden får utvisa.


Heddan; blev en snabbvända idag, med mockning, snabbcheck och foderfix. Men alla promenixer i helgen gottgör det nog. Själv fick jag i allafall känning i mina benhinnor. (Slappvarning!)


Och så måste jag ge vår nya dator från Acer cred med. Snacka om skillnad mot föregångaren. Me like!!


Ett officeprogram på detta så!

Av Jossan - 28 mars 2011 21:32

Eller hur var det nu igen??


Maken kör Bondtema, äkta action på Tortuna bygdegård!



 


Av Jossan - 28 mars 2011 07:57

Varför är du inte en lördag...? 


Dagens späckade schema:

Jobba, fixa Heddan, möte på jobbet, hemma runt 20:00.


Lägesrapport:  Rasmus sjuk med halsont, Markus har varit orolig i natt, men verkar frisk. Ont i benen kanske?


Vädret är vackert, bara 2 minusgrader nu kl 8:00, och jag hoppas på en solig dag med massor med utevistelse.


(Jag måste bara inflika, kanske en repris, för jag kommer inte ihåg om jag skrev det igår, men jag var ju så DUKTIG och krattade våran enorma (host) gräsmatta igår.. Det tog hela 35 minuter att kratta den...)

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards