himmelskadrommar

Alla inlägg under maj 2014

Av Jossan - 31 maj 2014 08:33

Innan semestern börjar! Känns suuuuper! 4 dagar VFU till. Dock har nog min hjärna redan gått in i semester-mode så vi får väl se hur de sista dagarna förlöper...

Dagen innehåller iaf kalas för barnen, stallbesök och plugg för mig. Allt medan Maken springer Stockholm Marathon.

Håll tummarna för att allt går bra för honom!

Av Jossan - 29 maj 2014 14:35

Calle är på betet och njuter i fulla drag! Jag besöker honom endast för att borsta, ge mineraler och byta flughuva.

Snart har en halv månads vila förlöpt och då återstår "bara" 1,5 månad...

Men tänk så roligt vi ska ha sedan!!!

Av Jossan - 17 maj 2014 20:08

Nu är sommaren på gång! Har tillbringat dagen i shorts och linne, så skööööööönt!

Calle har blivit förärad flugmask på betet. Han har känsliga ögon som jag inte vill ska bli irriterade, så lika bra att motverka irritation i tid.

Annars är det praktik för fulla muggar, en HEL femdagarsvecka till, sedan en tredagars följt av den sista veckan, som är en fyradagars. Tiden bara flyr sin kos?!

Kaffelatte på altanen!

Mjukglass med sonen!

Av Jossan - 11 maj 2014 17:48

Veckan har varit otroligt intensiv... Massor att göra om dagarna OCH kvällarna. Mycket roligt men en hel del trista måsten med.. Helgen har varit intensiv med rolig, fast nu är jag bra trött.. Maken håller på att fixa mitt nya skrivbord i sovrummet, han har haft det aningens lugnare än mig och har orken kvar. Själv planerar jag nog ett varmbad med slummer.. Typ... 


Men idag har jag varit på groom-kurs. Skitkul! Mycket inspirerad av alla duktiga ekipage. Det ska bli roligt att köra igång igen i Juli/Augusti. Men efter allt intensivt nu så känns det bra att det bara är två pass med ridning kvar innan vilan. Och sedan är det bete för Callekott. Och vila för matten. Nödvändigt, tror jag... 


Men jag undrar om man kan få önska sig en gnutta sol nu? Lite? Snälla??

Av Jossan - 10 maj 2014 19:43

Men jag har inte riktigt tid just nu.. Fast här kommer ett inlägg som representerar den sista tiden.


Calle har en slutspurt med utbildning uppsuttet nu inför sommarbetet. Han startar vilan redan nästa vecka, men det går fort nu. 


Här är Calle för en vecka sedan:

       


För dagen var han spänd. Han hade fått bett alldeles vid schabraket (Inte under sadeln alltså) och det störde honom. Så dagsformen var sådär. Kändes som om det fanns bocktendens, så jag vågade inte släppa för mkt på tyglarna. 


Därför var det kul att stå på marken idag och se Vera rida några varv. Kolla skillnaden i form på bara ca 9 dagar:

     


Som sagt.. Det går snabbt!! 

I övrigt så har skorna suttit bra. Tills idag. Så nu är han skolös igen. Blir nya dojjor i juli. 


Calle hälsar att gräs är gott och att livet är prima!

     

Calle.. Hästen som ALLTID har sår i ansiktet...

Av Jossan - 1 maj 2014 00:19

Men varför tar du med dig snö? Det förstår jag inte?

Hoppas att du rättar till ditt misstag innan jag vaknar, då drar vi ett streck över det hela och glömmer det. :)

Natti!!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards