himmelskadrommar

Alla inlägg under maj 2012

Av Jossan - 29 maj 2012 22:14

Lägger ut bilderna senare i veckan, när internetet är sig självt igen. Nu ska jag definitivt sova.. Är helt och komplett slut som människa!


Natti natti!! :)

Av Jossan - 28 maj 2012 21:47

   Vi firade med morötter och överskickade kramar!!


För exakt ett år sedan:

   


Och så idag:


Grattis världens bästa Q. Jag hoppas att få vara en del av hela ditt liv, och att det varar länge!!!


Av Jossan - 27 maj 2012 20:53

Hu hu... Den här helgen har gått i ett.. Jag är heeelt slut!!! Och jag vet att det kommer att fortsätta att hålla i sig. Hela nästa vecka är fullsmäck med aktiviteter.. pust...


I morgon blir Q ett år!! Ska dit och fira med morot sent på kvällen. Egentligen hinner jag inte, men jag måste ju dit på den stora dagen, så är det bara.


Lite bilder på ettåringen!

           


Jag skulle också vilja vara häst på bete...


Vi har ju dessutom tränat lastning i helgen, både med min Q och med Anns M. Så nu är vi hyfsat redo för att åka på äventyr nästa helg. (Olika äventyr, men samma procedur med lastning..) 17 vad vi är bra. ;)


Fast jag är jättenervös för att något ska gå fel när jag åker med Q. Har iaf fixat transporthink och fäste till denna idag, så att han kan stå och äta medans han åker. Jag vill att han ska ha ngt att plocka med. Sedan skulle jag villja skaffa en störra ventilation till transportens dörr, för jag kände hur otroligt varmt det blir fort i en transport.. Uscha buscha för att stå där en längre tur.. :(


Nu är det nattning av barn som gäller, och sedan sova.. Jag har öppning i morgon..

Av Jossan - 26 maj 2012 16:42

Var det att bli lastad i ett trängre utrymme, men efter några omtagningar så klev han in, och vi kunde stänga och åka vår hittills längsta sväng med Q i en transport, det blev ett HELT varv runt stallet.. hihihihi.. Men det är inte kvantiten som räknas, det är kvaliten! Och kvaliten var toppen!


Fortfarande är jag dock nervös över att åka med honom nästa helg.. Det får nog bli en träningsvända i veckan med, men inte på måndag eller onsdag, för då har jag fullt upp med att gå på barnens aktiviteter på skolan.


Nu är det dags att svira i ordning sig för att gå på galej. Trevligt med promenadavstånd till festligheterna. ;)


Tjingeling!!


(Jag vet att det är dåligt med bilder här nu, men bredbandet har återigen slukats av (vad jag tror) min äldste son. Och då tar det en evinnerlig tid att ladda upp en enda fjuttig bild..Men det finns bilder på fejjan att se, ni som är vänner med mig där. :) )

Av Jossan - 24 maj 2012 06:25

Eller bara till Åbo.. Men vad gör det en solig dag?? Jag har klarat av hälften av arbetet hemma, och på så vis fått loss lite tid på resan, men 4 timmars samkörning med andra förskolor i vår enhet blir det. Blir säkert intressant, och förhoppningsvis får man lite nya idéer och tankar. Tur att jag slutar tidigt iaf, för jag har inte packat ett dugg..

Av Jossan - 23 maj 2012 22:16

Fick äran att ta en uteritt på bäste Teitur idag. Vi tog svängen runt zonerna, för att kolla på allt ruskigt där. Han var lite spänd, och passade mkt till en början. Men så plötsligt fick han till en hejdundrandes trav med ett ruskans bra steg. Han orkade inte hålla det så länge, utan rollade över till galopp. Men han fann snart den där traven några steg till. Jätteroligt!


På krångelgärdet fick han sträcka ut i galopp ordentligt ett par vändor. Han verkar tycka att det är roligt, och blir enklare och enklare både att få igång och få stopp på med. Mycket röstkommando och beröm är hans melodi. Blev en lte längre skritt förbi svevias lokaler hem sedan, och därefter en dusch. Han verkade gilla det, han var ju rätt så svettig.. Sedan ut i hagen för att rulla sig lite.. Härligt lerig var han sedan.. Men det bjuder vi på.. ;)


Q fick manen utredd med pälsglans till hjälp idag. Han verkar må bra, men har fått en spark på ena frambenet. Såg ingen hälta, och han måste ha fått sparken igår, så jag oroar mig bara.. ganska mycket.. Men han får några dagar på sig att kurera sig. Så länge han är ohalt och verkar må som en prins så får jag väl lägga band på mig.. Men jag oroar mig alltid för mina hästar.. Jag har varit med om för mycket.. Bläh..

Av Jossan - 23 maj 2012 06:42

Huhu.... Onsdagar är min stressmorgon.. Då ska allt fixas hemma innan man beger sig av till jobbet, för då hämtar mamsen barnen. Hur som helst, vi fick ut utemöblerna igår på framsidan, och kunde debutera utemiddag. :) mysigt!! Idag står det ett stallpass på schemat, och i morgon bär det av till Finland. Eller ja, Åbo då. :) Full fart. Men vi verkar få tur med vädret. Nu är det dags att väcka barn! Cykeln står redo att ta mig till jobbet! Njut i solen, ni därute!! :)

Av Jossan - 21 maj 2012 23:02

Inför Q´s debutresa i transport. (Den lite längre svängen.) Jag har ju bara haft en långbom till transporten. Och jag såg när vi körde den korta biten att han nog skulle behöva lite mera stöd från väggen. Så nu har jag lånat en smal bom av Ann, och så ska vi testa att lasta med den på lördag. Håll tummarna! Det är ju lite skillnad att åka brett och åka smalt. Men det ska nog gå.


Min långa bom får ev åka en tur till Arboga om 12 dagar, för passar den Anns transport så får den extraknäcka som säkerhet bakom hennes 2-åring när han ska på bete. Tur att man kan lånbytas vid behov! (Vi hoppas iaf att vi kan det!)


Tänk, bara 13 dagar kvar till kursen nu?!?! Tiden går så fort. Om en vecka exakt blir Q 1 år! Och tänk vad mycket jag har upplevt och även förlorat under det året..

 

Min vackra vän.. Vart är du nu??


Finaste Heddan. I Quimero finns du alltid kvar. Att se in i hans ögon är som att se in i dina. Du är med oss, alltid.



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards