himmelskadrommar

Alla inlägg under maj 2010

Av Jossan - 31 maj 2010 21:29

Åh vad härligt!! Jag har gått i över en vecka och väntat på ett telefon samtal, som jag trodde skulle ge ett negativt besked, och idag kom det, fast svaret var mot all förmodan positivt!! Jag svävade upp flera nivåer i skyn!!


Helt plötsligt kändes allt så mkt lättare, och jag smittade nog av mig lite glädje på Heddan sedan när jag och Tor var förbi och hälsade på hos henne. Ska bli skönt att få hem henne snart, exakt vilken dag det blir vet jag inte riktigt än, men det blir ngn utav de närmaste dagarna i alla fall.


Efter besöket hos Heddan, så for Tor och jag hem o plockade upp Rasmus, och sedan for vi mot Granngården för att plocka upp lite foder, både till Heddan och Floyd, Rasmus kanin.


Därefter anlände vi till badhuset, där grabbarna iaf fick nästan 50 min i vattnet, innan det var dags att springa till duscharna, för Rasmus skulle hämtas upp av Stefan, då han skulle iväg och testa på scouterna för första gången.


Och då tog jag småkillarna i min bil och for till stallet för att dumpa lite mat. Killarna testade att stå på däcken till K´s traktor, och beundrade samtliga maskiner där..


Sedan for vi äntligen hem, jag skulle inta soffan i ryggläge tänkte jag, men TJI FICK JAG!!!! Jag var nämligen utelåst.. Med två småkillar kl 20.00 Nice..


Hungrig som en varg var jag, och de med, så vad gör man.. Efter flertalet försök till att lirka upp fönstret i tvättstugan, så gav jag upp. Det blev Donken.. Igen..


Ungarna drev mig halvt från vettet med ojämna toabesök, tjo och tjim, dans mellan borden och kommentarer om de andra gästerna.. Men nu är de iaf i sina sängar, och jag, jag ska inta det där ryggläget jag...




Av Jossan - 30 maj 2010 17:59

Sedan jag skrev sist så har jag haft fullt upp. Det är nästan tur att Heddan är på semester, för jag vet inte hur 17 jag skulle ha lyckats peta in en bra skötsel av henne mitt i allt.


Till en början så har vi tagit av Markus blöjan, och har äntligen lyckats att få honom att förstå vart han ska göra det och när.. Tack Gode Gud för att såpbubblor finns.. Men visst blir det en massa olyckor, fast det får man ta såhär i början..


I fredags kväll var jag bort till Bäjeby och red en kort sväng på Moas Ladden, innan Moa och Gunilla fick sitta upp och fila lite på deras ridning. Gick faktiskt riktigt bra kvällen till ära, för alla parter!


Sedan har jag varit med Malin och ridit Laiser. En superrolig tur som innebar små skutt över lite små terränghinder, helt lagom storlek för mig, som får stora skälvan när jag kollar på när Malin och Bellton hoppar..   


Efter den turen var det dags att svira om, för det var fest i Tillberga.. Då skulle man följa klädkoden, och då blev det så här:


  


Inte riktigt min vanliga stil, men vad gör man inte för att följa en dresscode..


I dag har jag varit ute och ridit Trace på morgonen, och det gav både honom och mig lite motion. Nyttigt att rida andra hästar än Heddan, man får sig en tankeställare här och var. Efter det bar det av till både min mamma och till min farmor, för att uppvakta lite på Mors dag.  Själv har jag fått fint blingbling av mina grabbar, isnt they the cutest!!!???   

Av Jossan - 27 maj 2010 16:50

Stack iväg direkt efter jobbet idag och besökte Heddan. Hon såg ut att trivas som fisken i vattnet. Härligt att det är så lätt med henne, det märks så väl att hon har varit med förr. Och ändå är hon bara 7 år.


Jag kliade och masserade ett tag, plockade av lite gräs som jag lade in i hagen, och gav henne ett gäng morötter. Yummie, tyckte hon.  


Nu hoppas jag att hon kommer hem på måndag igen, jag är inte van att vara utan henne, och känner mig rastlös och orolig när hon är borta.


Har iaf en 4 dagars helg framför mig nu, och på lördag ska jag viga förmiddagen åt att rida med Malin, och eftermiddagen åt att fixa mig klar inför kvällens fest. Det går minsann i ett!

Av Jossan - 25 maj 2010 22:42

Ja, jag är helt slut efter en intensiv dag med hästskjutsande, besök på konstmuseet, jobbat och städat järnet hemma, men det känns så bra med allt..


Hoppas nu bara att allt går som planerat närmaste veckan.. Håll tummarna för oss!


Natti, natti!!

Av Jossan - 24 maj 2010 19:09

Ja, jag skippade sadeln idag, tog samma träns som igår och red ut en sväng. Heddan travade jättefint i bägge varv, ngt svårare för tempoväxlingar i svåra vänster varvet, men ingenting att tala om.    Lovely!


Fotade lite medans hon betade lite, både före och efter ridning.


    


Och så en bild på Heddans loverboy i stallet, Ulrika´s tinkervalack Trace

  


I morgon ska vi ut på äventyr Heddisen och jag. Blir lite stressigt, men vi ska nog fixa det med.


Citerar Buzz Lightyear, rymdjägare, storfavorit hos mina barn:

Mot oändligheten, och vidare!

Av Jossan - 24 maj 2010 06:31

Ja, jag hatar verkligen när min dator hänger sig, och det knappt går att göra ngt vettigt alls på den.. Just nu ville jag lägga in bilder från igår i inlägget, men vi får se om jag hinner det..


Red en sväng med Heddisen igår, det fick bli skritt och trav, då det var för blött i gräset, men för hårt på grusvägen för galopp. Jag testade att rida med kombinerat vanligt bett/hackamore, och hon verkade trivas med det. Får testa flera gånger.


Efter att jag ridit Heddan så blev det insittning av Connie, och hon tog det hela med ro. Så nu har hon haft ryttare för första gången. Och medans Connie fick "jobba" så fick Heddan stå i gräshagen och beta. Nu hade jag iofs vidgat deras hage ngt igår, så de har haft lite gräs hela dagen att snappa i, men eftersom det snart är dags för betessläpp, så vore det bra att de fick beta lite mera nu innan, för att undvika sjukdomar.  


Men nu så, en bild från gårdagen kan jag visst bjuda på. Här kommer Heddan vid vattnet i solnedgången. Lite stämningsfullt blir det, trots usel mobilkamera.


Nu ska jag dra mig mot jobbet, men ha en underbar dag!

Av Jossan - 22 maj 2010 22:19

Ja, värmen håller i sig, och det är jag glad för. Heddan har varit otäckad större delen av veckan, både inne och ute, och hon verkar njuta av tillvaron, som även innebär att tugga en hel del gräs om dagarna.


Vera var ute en sväng på förmiddagen idag och red, medans jag tog med min familj och åkte på sightseeing i Salatrakterna. Eftersom att jag hade dragit ut en karta från Eniro, så trodde jag mig kunna hitta till stället där vi skulle hämta hö, men ack så fel jag hade.. Tur att Steffe har jordens största tålamod med mig ibland, för han redde till slut ut problemet.


Väl ute i stallet på kvällen, så packade jag in Heddans balar i stallet, medans Johannas står kvar i transporten för vidare färd till Tortuna senare i veckan.


Började att ge Heddan av höet redan i kväll, och det verkade poppis, så det blir nog bra det där.


Nu kommer det en ngt hektisk vecka, med transportfärder med häst, 40årsparty och  Öppna hus, men det gör ju också att tiden går fortare, så snart är det helg igen. Men jag har ju morgondagen kvar. Och det är inte fy skam det heller!

Av Jossan - 21 maj 2010 20:39

Ja, det blev varmt idag. Var ute i linne från lunch och framåt på jobbet, och det var grymt varmt med jeans, trots att jag vek upp dem ett antal varv..


Bestämde att Heddan skulle få beta gräs ist för att ridas idag, och bara snabbt checka så att hon fortfarande var fräsch efter gårdagens prövningar. Och det var hon. Hon betade i nästan 1½ timme, innan hon fick gå in i hagen igen. Och då såg hon minsann rätt så nöjd ut.


Nu ska jag softa lite med familjen, och i morgon ska vi iväg och hämta hö, som vi ska använda ist för hösilage nu när värmen satt i ordentligt. Blir nog bra det, så att hon inte blir sjuk.


Ha en grymt skön fredagkväll allihop!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards