himmelskadrommar

Alla inlägg under juni 2014

Av Jossan - 21 juni 2014 14:27

Idag gick vi sovmorgon till kl 9. Skönt, eftersom hela midsommaraftonen gick i en trevlig men intensiv anda!

Vi har kollat upp varför man säger majstång om en stång som man reser på midsommar.. Det hade ju inte alls med månaden maj att göra, utan man sade att man majade stången när man klädde den med löv. Svårare än så var det inte.

Hur som helst. Jag var förbi och kollade Calle och kompisarna innan allt firande började. Allt var bra. Vi släppte ju in en ny grabb i flocken i förrgår och det blir ju alltid lite oroligt när nya individer ska hitta sin plats i flocken.

Nu sitter jag och inväntar Maken som handlar lite innan hemfärd, men sedan bär det av mot Calle igen. Snart har även juni månad svischat förbi, då återstår alltså inte mycket av Calles vila. Tre veckor och någon dag till bara. Känns himla bra!! Ska bli så roligt att komma igång igen. (Tror att Calle också saknar att arbeta lite grann, han blir så besviken när jag bara tagit in för att fodra och borsta och sedan släpper ut igen.. Då gör han alla tricks han kan för att få lite uppmärksamhet igen..)

[Bild]

Av Jossan - 18 juni 2014 23:14

Det tar lite längre tid än planerat på grund av inköpsmissar.. Men det kommer nog att bli riktigt bra i slutändan :)

Av Jossan - 17 juni 2014 07:50

Gjorde sig Calle illa i ena benet. J skickade ett meddelande till mig med bifogat foto:

Åkte dit och undersökte. Ohalt, men öm vid ett litet sår strax ovan knäet på insidan. Dock fanns där redan en skorpa. Pillade bort skorpan. Inget var. Gjorde rent och lindade om. (Svårt att linda knän!!)

Dagen efter var det oförändrat. Lite mindre ömt dock. Nu gjorde jag storrengöring. Vilket givetvis ledde till ett ÄNNU större knä och kota på lördagen. Mina nerver fixar inte sådant... Gaaaah!

Men på söndagen var det bättre, och igår såg det ut så här:

(Ser ni det GIGANTISKA såret?? Övertäckt av vit salva?)

Lite svullnad finns kvar, men absolut ingen ballong längre.

Phuuuuuuu....... Jag borde ju ha lärt mig att Calle alltid sväller vid sår.. Men tänk OM....

Av Jossan - 11 juni 2014 19:21

En dag med helledigt denna vecka. Då ska det givetvis TVÄTTAS... Baka och handlas pressys.. Har lite avslutningar och kalas att fixa på fredagen. Plus jobb.

Men det känns bra! Nästa vecka har vi sommarlov. Hela veckan. Jag och barnen! Wiihooe!

Calle börjar att bli en stor kille! Idag när han varit inne och ätit sitt dagliga nomsnoms så låg denna i krubban.

Nu ska jag återgå till min ljudbok. Älskar när jag hittar riktigt bra böcker att lyssna på. :)

Tjingeling!!!

Av Jossan - 10 juni 2014 20:59

Först löpning. Sedan en sväng till Calle. Sedan pressa i solen medan barnen lekte. Efter 16 iväg till grannstallet för att hjälpa till med höskörd. Hann med 3,5 timme innan pressen gick sönder.. Disaster!

Nu är jag hemma igen. Nyduschad med en kall öl. För det är jag värd. Pöss!!

Av Jossan - 9 juni 2014 22:02

Att man har bokat in midnattsloppet OCH ungarnas Danmarksresa på samma dag.. Och jag kan ju säga som så, att danmarksresan lär vi ju inte stryka..   


Skit också.. Nåja.. Träna kan vi ju göra ändå nu när vi har kommit igång så bra.. Kanske finns ngt annat lopp att springa? 


Tröstar mig med lite bilder på världens finaste häst..              

Av Jossan - 9 juni 2014 16:10

Är det väl dags för en kort update. Strömsholmstävlingarna var under helgen. Det innebar shopping.. Calle har fått ett nytt täcke, ett Rambo airmax cooler, nya svarta transportskydd OCH en snygg flughuva. Calle håller dock inte med om det sista..

Men, vill man slippa rinniga ögon så kanske man får stå ut.


I övrigt så är det dags för höskörd. De talar om skörderekord i vissa delar av landet enligt maken. Man kan ju hoppas!! :)

Calle går fortfarande i hagen och vilar. Han börjar att bli mäkta uttråkad och kör alla tricks han kan när han kommer in. Buga, ligg, puss, yoga... Undrar vad vi ska klicka in härnäst? Får klura på det.... Men förslag emottages tacksamt!

Nu ska jag återgå till min semestersyssla:

Ljudbok i solen! Ciaaaaaaooooo!!

Av Jossan - 2 juni 2014 20:42

Helgen gick i en flygande fläng.. Vi har möblerat om på undervåningen och har nu betydligt mer space än tidigare. Jag har förberett mig massor för morgondagens seminarium så fort tillfälle har getts och jag känner mig nu relativt redo. Klarar jag det så är jag helt klar med 4 terminer och har då mindre än hälften kvar. Om ett och ett halvt år är jag färdig!! Helt insane!!!  


Till helgen är det en hel del inplanerat. Barnen ska på hajk, jag ska till Strömsholm och kolla på tävlingarna där och däremellan vill jag ju träffa Maken lite med. Eventuellt har jag åtagit mig att baka till Rasmus avslutningsfika med.. Ujujuj... 


Nu ska jag gå ner och sätta mig i soffan och verkligen försöka att slappna av.. Annars får jag nog snart ett nervöst sammanbrott... 3 dagar kvar till terminsavslut.. Heja heja.. Kämpa lite till...

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards