himmelskadrommar

Alla inlägg under mars 2012

Av Jossan - 31 mars 2012 05:51

Vi är laddade och så vidare. Här ska shoppas och kollas på vackra hästar! Ser verkligen fram emot den här helgen, även om jag är superorolig för mina hästar.

Men lämnar pass och beslutstagande i min makes händer, om något skulle inträffa.. Fy.. Jag hoppas verkligen att han slipper ta del av någonting sådant, men jag vet hur lätt tragedier kan inträffa, så jag garderar mig alltid när jag åker iväg. Vis av erfarenhet, tyvärr.


Nu ska jag snart sätta mig i bilen och köra mot Ann´s place, men jag undrar varför det ligger vitt skit på marken? Det var ju vår nu? Snön efterlyser jag endast på vintern, dvs dec-feb. Punkt! Nu vill jag bara ha snödroppar!

Av Jossan - 30 mars 2012 19:56

Har sagt adjö till mina fina fyrbeningar nu. Mockat och fixat höpåsar för masssor med dagar. (Ja, höpåsar alltså. Mockning ska ju fixas varje dag..)


Kollade av Heddan idag med. Hon var stelare fram idag, och helt klart lite halt på ena bak. Vrider massor, i etapper om två vrid i ett.. Ååååååååh, varför? Snälla snälla snälla. Bli frisk! Nu hoppas jag på att ett mirakel ska ske när jag är borta.


Q då: Jättefin idag. Kom när jag ropade, och fick äta lite mineral/lusern/fölpelletsblandning medans jag borstade honom. Så kom värsta hagelskuren och stormen och höll på att blåsa bort oss, men vi uthärdade det tillsammans med, och när jag väl lät honom gå ut i hagen igen så var vädret bättre igen. Aprilväder? Japp!


Världens bästa, håll er på benen medans jag är borta!!

   

Av Jossan - 30 mars 2012 08:04

Ja, sovmorgon idag, men det innebär ju också att jag jobbar sent. Fast det var riktigt skönt att få sova lite längre, så det är det värt.

Ska ut till hästarna direkt efter och förbereda för min bortavistelse. Känns alltid lite oroligt att åka iväg, men jag vet ju att de får tillsyn iaf. Maken får vara stand-in om något skulle hända som blir akut, men jag tror nog att det kommer att gå bra.


Har jagat hovslagare på morgonen igen, nu har jag försökt att få kontakt i 3 dagar.. Hoppas på att denne snart hör av sig, det börjar att bli dags..


Ja, men efter hästarna ikväll så återstår bara min egen packning. Ska skärpa mig den här gången så att den inte blir så stor. Handuk, lakan, extra kläder, lite toalettgrejer, annars kan jag nog fixa det mesta i Ullis! Håll tummarna för fint väder på söndag, när vi ska vara ute halva dagen i Helsingborg! :D

Av Jossan - 29 mars 2012 22:37

Började tidigt= slutade tidigt.


Var utelåst med ungarna. Jäkla karl!   Skulle ha mina gymnasiebetyg, men kunde alltså inte hämta dem. Åkte in till skolan ändå, med förhoppning om att de sparat dem sedan sist. Men de sparar bara i 6 månader, och det hade gått 10 för mig. Bläh. Får hoppas på att komma in här i Västerås, för nu sket det sig med de andra. Tvi..


Köpte mig en macka på Subway som tröst. Deppade medans jag åt den.. Det är inte min tid nu.. Heddan är sned, vild och galen. MEN! Haltade inte idag. (Det gjorde hon igår, trots smärtstillande!) Efter helgen har det smärtstillande gått ur kroppen. Då får vi se och hoppas.


Om hon bara inte vred så mycket när hon gick..  

 

Fick lite annat att tänka på när jag hoppade upp barbacka på Jennies Teitur en stund. Jag gillar när det finns lite att jobba med. Jag behöver inte göra avancerade saker, bara jag känner att jag har ett mål att kämpa mot. Idag fick jag igenom det som jag ville på ett i mitt tycke bra sätt, där jag tror att både häst och ryttare tyckte att det blev ett bra avslut, och med ngt att jobba vidare mot.


Avslutade mitt hästande hos Q. Fine lille Q, som alltid kommer när man ropar. Gotta love him. Ett av mina glädjeämnen när det är tufft!


När jag kom hem så hade jag och Tor lästräning, och sedan kollade jag och Rasmus på Prisonbreak. Vi har nästan klarat av första boxen nu! Tur att vi redan har en till!


Ja, det var min dag.. Hoppas att morgondagen ser ljusare ut, och sedan åker jag ju iväg med bästa Ann på lördag! Ser fram emot en massa timmars prat i bilen!  

   

Av Jossan - 27 mars 2012 21:50

Heddan blir ju inte bättre i sin rörelsestörning av det antiinflammatoriska och smärtstillande; Det blir ju bara värre!?!?! Hon vrider mer än någonsin nu, och idag knäppte det och knakade om henne i bägge sidor i bäckenet. Bara vid sväng, inte på rakt spår.

I övrigt är hon helt vild. Hon kan inte skritta, hon flyger fram. Pigg som jag vet inte vad, och ser spöken ÖVERALLT!

Av Jossan - 27 mars 2012 08:12

Gick vi i väntans tider, Heddan och jag. Världens finaste tjej och världens bästa kompis!


              



Av Jossan - 27 mars 2012 07:13

Vilket innebär att Heddan kan få gå ute utan kläder ett tag till! Hon har verkligen passat på att rulla sig de sista dagarna, och de andra i stallet säger att hon hittar på en hel del annat tok i hagen med. Heddan avskyr att inte få göra något, och det lilla som jag just nu jobbar med henne tar inte speciellt mkt på hennes ork. Hon hittar ju på lite tok när man är ute och promenerar med henne med, vilket min hälsena ständigt påminner mig om. Jag är dock glad att jag hade tagit ur broddarna, annars hade jag haft en snygg punkterad hälsena istället för en bara ngt svälld och öm. Alltid ngt att tacka stjärnorna för!  


Till helgen när vi ska åka till Ullared så ska det tydligen bli sämre väder. De utlovar till och med snö här i Tortuna.. Hoppas att Ullared och Helsingborg bjuder på bättre väder!


Nej, nu är det dags att få ngt vettigt gjort här hemma med. Har ett par grejer på listan-som-aldrig-tar-slut att avverka innan jobbet idag.  

Av Jossan - 26 mars 2012 22:15

Farfar är sjuk. Jag ringde till farmor ikväll och hon berättade att den stackaren har värk i händerna nu med, utöver allt annat skit som han måste dras med. Fy.. Det finns ingen rättvisa i världen! Tänker på dig farfar!! Krya på dig!!


Heddan är det inte heller bättre med. Om ngt, så vrider hon ännu mer nu. Men hon haltar inte, vilket säkerligen beror på det smärtstillande. Vi tömkör i skritt över cavalletti varenda dag nu. Går och vänder och går och vänder, i det oändliga. Idag longreinade jag i stället, för att variera lite iaf. När jag går på hennes högra sida vid höften, så kan jag höra hur det knäpper och knakar i höft/bäckenet när hon svänger..   


5 dagar har gått, och 5 dagar har vi kvar på kuren.. 

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards