himmelskadrommar

Alla inlägg under juni 2012

Av Jossan - 30 juni 2012 17:31

..kollar in på min blogg, nu när jag är inne i värsta bloggsvackan ever!! Och jag har inte ens en vettig anledning, jag har bara inte orkat. Mycket har iaf hänt sista veckan. Var med bästa Ann och Maken och såg Takida spela, efter att vi ätit goooood mat på Grekiska kolgrillbaren här i stan.


 


Fick en födelsedags pressy av Ann:

 

Love them!


Q jobbar jag på med, han sköter sig strålande och jag är glad att benet nästintill ser helt ut som förr igen. Han växer massor just nu, och jag mätte honom till 156 fram och 160 över korset i går.. Något överbyggd med andra ord... Hehe..


Alldeles nyss hade vi gäster här, som grattade på födelsedagen. Blev ett pressycard på Hööks. Gillas. Blir ett par nya ridbrallor av det! :)


Snart bär det av mot stall och hästar. Ska kolla om ngn motionerat Mr T idag, annars får han springa en liten sväng på Krångelgärdet idag. 



Så, det var iaf en liten update.



Av Jossan - 26 juni 2012 20:19

Gääääsp...


Undrar om jag helt enkelt skulle lägga mig och sova redan nu? Jag är redan svimfärdig av trötthet.. Men man skulle kanske ta ett bad först? Har ju fått en ny duschcreme som fungerar som bubbelbad, och som luktar pink.. HAHAHAHAHA!!!! PINK!!   Nerå, pinkgrape skulle det ju stå!! Kanske skulle testa den nu?



Av Jossan - 26 juni 2012 19:56

USLA FOTON!


Men håll tillgodo! Frisyren är jag jättenöjd med!

         

Förra veckan, med samma frisyr fast lite utväxt..  

Av Jossan - 25 juni 2012 22:51

Idag har vår uppkoppling strejkat toootalt. Och nu har jag egentligen annat att fixa än att blogga, så jag summerar dagen kort: Jobba, ätit ute med familjen, snabbhandlat och sedan kollat på Mästerkatten med barnen, medans Maken sprang i ösregnet. Idag är jag glad för att hästarna kan gå och ställa sig i ligghaööen om de vill, för fyyyyyy vilket väder det har varit!!


Solen får gärna komma tillbaka, och det snart!


I morgon väntar en klippning, så att jag blir semesterfixad, men först en arbetsdag.

Av Jossan - 25 juni 2012 07:03


Ja.. Vad ska man säga.. Idag är det grått. Och blött..


Q får ytterligare en vilodag. Vem vill jobba i det här vädret? Speciellt om man ska släppas ut i blötan igen sedan.. Nya tag i morgon, och då med en promenix.


Nu ska jag ta och gå mot jobbet. Som skrivet: Bara 5 pass kvar nu. Känner att kroppen behöver semester.

Av Jossan - 24 juni 2012 19:47

Först blev det shopping på Hööks. Detta blev två av mina pressys som jag på egen hand fick välja:

   


Har redan testat dem, och de får full pott av mig. Jag red ut på en tvåtimmars tur med Teitur, och var inte ens svettig under hjälmen efter. Perfekt. Chapsen sitter som en andra hud, riktigt bekväma.


Nu ska jag bara inskaffa en bra säkerhetsväst med, och ett par snygga ridbrallor. Sedan är jag redo! (För vad kan man ju undra? Hahahaha, det lär ju dröja ett tag innan jag och Q ska ut och visa upp oss.)


Sedan tog Maken äldsta sonen och begav sig för att finna ett par bra vandrarkängor åt honom. De gjorde fullpott, och kom nöjda hem. Då tog jag en löptur och invigde mina nya löparskor. Kändes bra, TROTS att regnet HÄLLDE ner just den halvtimmen som jag valde att vara ute på vift.. KOm hem som en dränkt katt, bytte kläder och for till stallet och red med Malin på långtur i skritt och trav. Teitur skötte sig strålande, men var pigg som om han gick på något. Fast jag tycker ju att det är jätteroligt med sådana hästar, så inte gjorde det mig ngt. Kom nöjd och trött hem till Tortuna och har nu hunnit få i mig lite kvällsmat med. Nu ska jag bara slappa, sista snutten av söndagen.


Och vet ni? Bara 5 dagar till semester nu!!




Av Jossan - 24 juni 2012 13:50

Eller bara det gamla vanliga?? ;)


Q låg i hagen och sov när Moa och jag kom ner, redo att testa tömkörning.. Attans.. Men eftersom han inte var redo så var det bara att acceptera läget, gosa lite och gå igen. Q, han låg nöjt kvar. Fast det var ganska gosigt att bli kliad med.



Älskade lillhästen min!

   


Får jag lägga mig i ditt knä en stund, matte?   

Åh, klia lite mer.. Snälla.....

  

Sedan gick vi, och lämnade övervakningen till bästa kompisen.

 


Sedan var det ju filmen från igår. Nu gick det ämtligen att ladda upp den. Vårat längsta pass i paddan, så det var nog bra med en vila idag. Men vad jag är stolt över min lille prins!!!



 

Av Jossan - 24 juni 2012 00:27

Nu har jag under de sista tre veckorna arbetat med Q i kapsonen vid några tillfällen. Bara korta pass, och speciellt inriktat mig på att han ska röra sig framåt i det varv som jag väljer. Vi har lagt ner max 5 minuter per tillfälle, förutom idag, då vi nog var i paddocken i 10 minuter. Han skötte sig bra. Lite krångel får man ta av en ettåring.


Innan vi tränade i linan så lasttränade vi. Gick strålande, men det märktes att det var tre veckor sedan iaf. Han klev inte alldeles rakt in, utan behövde lite hjälp på traven. Sedan så!


Benet ser fortfarande fint ut. Vågar jag hålla tummen för att det är utagerat nu?


Hinner jag så blir det kanske en filmsnutt i morgon. Datorn krånglar..



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards