himmelskadrommar

Alla inlägg under mars 2011

Av Jossan - 27 mars 2011 21:35

Eller, det låter nästan ALLTID såhär när vi åker bil.. Samma låt, men det kan plötsligt bytas ut mot: Snaaaaaat eeeee viiiii heeeeeeeeemaaaaaaaaaaaaaaa..... Nuuuuuuu eeee vi heeeeeeemaaaaaaaaaaaa...


Lid med oss.. Please..


 

Av Jossan - 27 mars 2011 17:57

Från idag:

         


Och så från bröllopet för snart 5 år sedan.. (Hittade en till CD-skiva med foton..)

 


Jag har världens beslutsångest.. Det är dags att göra NÅGOT åt håret igen.. Men vad 17 ska jag göra...? Blont eller mörkt? Får maken välja så blir jag blond igen.. Några av mina vänner håller med, andra inte.. Mitt hår skulle nog må bäst av att vara mörkt ett tag till, åtminstone om det ska vara långt.. Hmmm..


Kan detta problem vara ett av bidragen i "Dagens I-lands problem"... Snacka om bagateller när man ser till hur de har det i Japan och Libyen..        

Av Jossan - 26 mars 2011 23:31

För då är det bara 59 dagar kvar till beräknat datum.. Att det sedan kan hända både före och långt efter, det gills inte riktigt..


Gjorde ngt grumt osmart under earthhour.. Jag tappade upp ett varmbad, jag gillar att bada VARMT.. och pressade mig att ligga kvar lite längre än vad jag egentligen pallade med.. Så jag fick yrsel och blev illamående när jag klev upp..Fick ligga i en hel timme med fötterna i högläge, och dricka massor med vtten.. Men, ska jag vara ärlig så blev jag inte bra, eller åtminstone halvbra, förrän jag tog en av ungarnas Piggelin och åt.. kallt och gott.. Jag som inte ska äta sådant.. Nåja, nöden har ingen lag...


I morgon har jag bara Heddan att fixa med. Även om det är jätteroligt att få rida lite på Bellton, så är det Heddan som ligger mig varmast om hjärtat, och det känns bäst när jag kan ägna mig helhjärtat åt henne. (Fast hon verkar dock inte misstycka att jag håller på med ngn annan häst.. Det gjorde min Sebbe som jag hade förr.. Han gnäggade hela tiden åt mig när jag borstde ngn annan, eller sadlade och gick ut ur stallet utan honom.. Dåligt samvete var ett faktum..)


Har lite som behövs plockas med i stallet, insåg jag idag när jag scannade av mitt skåp.. Lite som bör putsas, då det inte har använts på ett tag.. Kanske hinner i morgon. Jag gillar att ha ordning på grejerna, men jag hinner inte alltid.. Och jag skulle i ärlighetens namn behöva fixa ett tävlingsskåp med, så att jag kunde ha lite grejer där med..


Sitter även och googlar efter fina boxskyltar.. Vet vad jag vill ha men har tappat bort adressen.. :/


Lördagskul... ;)

Av Jossan - 25 mars 2011 22:36

För jag blev så glad när Bebben sparkade jättetydligt i Heddans mage. Jag är så nervös. Jag tror varenda dag att hon ska ha kastat, av stress eller av ngn mystisk sjukdom eller liknande.. Kunde så skulle jag linda in henne i bomull och ha henne stående i sovrummet.. Men av ngn oförklarlig anledning så säger Maken nej till det...


I övrigt så blev det en skrittsväng på Bellton i kväll, vi var ute i strax under timmen, och det var KALLT!! Det blåste inte alls skönt.. Men mysigt ändå att sitta på hästryggen.


Nu har jag suttit och funderat i över en timme på hur sjutton jag får Rasmus Ipod Touch att ansluta till nätet via min dator, och nu har jag för stunden gett upp.. Så, är du duktig på detta, och vill göra en unge mycket glad.. PLEASE, kom hit och hjälp oss i morgon... Vi har klart ett problem,...

Av Jossan - 25 mars 2011 08:00

Veckorna bara rasslar förbi! Våren är här nu, och snart är all snö borta! (Men vi skulle visst få ngt snöblask idag..)


Gräsmattan på framsidan skulle behöva få sig en duvning med krattan, undrar om Rasmus är sugen på att tjäna lite extra pengar..?  


I övrigt så har vi fullt schema idag med. Ett besök på sjukhuset, ett besök på mediamarkt, sedan hem, och så kvällspass i stallet, då jag har intag. Efter det ska jag väl hem och fira fredag med min underbara familj.


Har hand om Bellton åt Malin idag och i morgon, så jag ska ut och rida en sväng i kväll, och hoppas att jag hinner medans det finns ledljus.


I morgon har Glada Hästen klubbdag, och jag tänkte dit och kolla iaf.


Ja, och så har jag bakat med, för sista fredagen i varje månad så spelar vi ihop på jobbet på Harry Boy. Och den här månaden var det min tur att köpa. Då får man också baka lite till fredagsfikat. Annars tar vi bara lite thé eller kaffe på rasten, men en fredag i månaden har vi alltså ngt extra när vi tar våran paus. I dag blir det kladdkaka med daimgrädde. Får se om det går hem.. Nåja, jag är helt enkelt inte fena i köket, så det blir som det blir. Extra daim på grädden blev det iaf!


Nej, nu är det väl dags att ta sig i kragen och börja att klä ungar. :) Ha en underbar fredag, allihopa!

Av Jossan - 23 mars 2011 07:49

Mmm. Nu ser det ut som om kylan kommer tillbaka, iaf nattetid. Och det ska visst inte bli riktigt lika varmt på dagarna heller.. Bara någon plusgrad..


Men vad gör väl det, man vet ju iaf att våren är här nu, och snart motar gumman Tö bort Kung Bore ordentligt med sin kvast!


I kväll har vi möte på jobbet, och jag ska försöka hinna med att fixa Heddan innan dess, så Markus får nog ta och följa med ut dit, ska jag vänta in Maken så hinner jag inte, och jag har verkligen ingen lust att åka dit efter mötet, dvs, mitt i natten.. Det är så skönt att sätta sig i soffan på kvällen.. Bara en liten stund..


Och då kan jag förhoppningsvis hämta Rasmus efter hans teaterträning med.


Nej, det går i ett just nu. Har fått svar på att jag kan få börja att plugga i maj, och då torde jag vara klar i juni. Men det är för sent för att hinna söka till ngn program då. Men, å andra sidan. Jag kan söka till nästa år med. Så det är ingen fara. Än så sitter jag inte i sjön.


Nu ska jag ta tag i den här dagen!

Ha en underbart solig dag, allihopa!



Av Jossan - 21 mars 2011 22:23

Känsliga läsare varnas!!! Hårresande bilder, iaf den första..



Bild ett:

(Alla minns bilden där Heddan ser ut som en orangutang eller liknande apa?)  


Bild 2:

 

(Ok, hon är mindre hårig nu. Kanske nyvaxad? Men, hur som helst. Visst har väl ena juvret svällt upp liiiiiite? Det kändes mer än det syntes, men nog tycker jag att man ser det lite med. Observera, liiiite..)


Hormoner i rubbning?


Idag sparkade fölis som bara den vid fodring. Åh, jag är så förväntansfull och orolig. Hur ska detta gå??



Av Jossan - 21 mars 2011 08:48

Jag behöver bara läsa upp en enda kurs, visade det sig. Engelska b. Känns inte alltför svårt..

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards