himmelskadrommar

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Jossan - 4 december 2010 23:59

Fostret fyrdubblar sin vikt på bara 30 dagar, mellan dag 150-180. Man och svans hårstrån dyker upp, och i slutet av perioden är fölet lika lång som en beagel.

 

Heddan är på 165 dygnet idag. Inga mer rörelser har känts, så antingen var det inbillning, eller så hade jag en satans tur? Hon verkar iaf må toppen!!

Av Jossan - 4 december 2010 22:34

Man kan ju undra.. Men ungarnas önkelistor blir längre och längre ju närmare jul man kommer..


Tor önskar sig DS-spel hett och vilt. Överst på listan står Pokemon HeartGold version, och det är tätt följt av Pokemon Platinum Version. Ett Transformers spel med Autobots är också välkommet..


Markus önskar sig Transformers, leksaker. Stora ska de vara, helst Optimus Prime, eller Megatron. Bumble Bee är såklart välkommen i ytterligare en upplaga, eller varför inte en hel dräkt, när han ändå håller på?


Rasmus är lite enklare.. Eller inte.. Men presentkort på Toy´s R Us, mobiltelefon och kanske en klockradio är nog det som han förväntar sig att Tomten ska ha med sig i år.


Maken önskar sig nog en ny bil, lite sportigare variant, med tanke på att hans favoritprogram just nu är Top Gear.. Hmmm.. Nej, han kan få en nyckelring med ngt sportigtmärke på.. Eller, så kan han få halva fölis när den kommer, för då kan vi prata hästkrafter som jag gillar! :) Men jag vet att han gärna skulle få en ny bärbar DVD, för att få lugn och ro vid långkörning i bilen. (För då har ungarna ngt att göra..)


Jag önskar mig nog egentligen ingenting, förutom kanske en fölväska.. Det har jag hintat Maken lite vilt om, men jag vet inte riktigt om det går in?? Annars får jag väla fixa det själv ;) Ny snygg och varm vinterjacka i Parkasmodell vore inte heller fel... Gärna med medföljande snygga vinterstövlar.. Hmmm.. Undrar om jag har varit snäll i år??


Har du??

Av Jossan - 4 december 2010 21:52

Det var ett gäng kulna kusar som stod vid grinden och väntade när jag kom ut. Men alla skötte sig galant och gick glatt in i stallet. Heddan fick leta sig till sin box på egen hand, och jag blir varje gång glatt överraskad när hon går direkt in i sin box. Hon verkar verkligen trivas med livet nu; Hon är rund och glad, fint musklad, hon har helt slutat att sparka i väggen och hon går direkt in i sin box, även om flera andra står öppna. Fast, vem skulle inte vilja bo i den boxen om man vore häst.. Det är ju i den som det serveras mest mat i hela stallet..


Heddan och Bellton är de som har tyngst täcken i stallet, de två mest frusna av gänget där. Lite roligt att Malin och jag har valt likadana täcken åt dem, fast Heddan har ett i blått, och Bellton ett åt det ngt cerisare/vinröda hållet.



Hansbotäcken i serien Event Basic är bägge iaf.


Håller på att fixa i ordning Heddans täckeslager nu. Regntäckena behöver som sagt tidigare impregneras, och innan dess tvättas. Jag har kommit på att jag fullkomligt älskar doften av Grumme Citronsåpa! Det tvättar jag täckena i, och vips, så är den dåliga lukten väck. Två täcken hänger nu rena och väldoftande i tvättstugan, och inväntar nästa steg i min täckesrenovering.



Men nu, nu är det dags att natta nästa gäng med busar, nämligen Tor och Markus..


Av Jossan - 4 december 2010 15:07

Häst, sol, pudersnö och varma kläder. Det var receptet på ett lättare sinne idag. Det finns fortfarande massor kvar att göra hemma, har säkert missat hälften av alla måsten dessutom.. Heddan hade tappat traven idag, det var kort galopp direkt från skritt. Båda galopperna fungerade dessutom bra idag, den ena bättre än den andra, men den andra var ändå helt ok! Efter turen verkade hon mkt avkopplad och nöjd med tillvaron. Har köpt till mera hö åt henne, så att jag kan öka kvällsgivan ngt. Hon verkar så hungrig, som om hon äter för två?? ;)


Har burit in allt julpynt nu iaf, nu ska det bara ställas fram.. Om bara julkänslan ville infinna sig ändå.. Fast i morgon ska barnen baka pepprisar, då kanske??


Har stalljour nu i kväll, så jag är bara hemma på blixtvisit egentligen. Undrar om jag har ngt pynt i ngn låda som kanske passar på Heddans box? En fixad stor rund knäckemacka kanske? Hmm.. Lite kristyr och röda band så! Vi får se vad som hinns med..


Nu ska jag tillbaka ner i jullådan och fixa vidare! Tvätten skriker tyst åt mig från tvättstugan, men jag slår dövörat till..



Av Jossan - 4 december 2010 10:30

Japp, bara att bylsa på sig vintermunderingen, nu ska vi ut i snön och mysa!

I´ll be back!  

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards