himmelskadrommar

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Jossan - 2 april 2011 23:38

Börjar att bli van med programmet på datorn nu.. Vet ungefär vad jag vill ha, och nu vet jag också hur jag ska göra för att få det så. Har kommit på hur viktigt det är med BAKGRUNDER, redan när man fotograferar. Det går så mycket lättare att jobba med en ren bakgrund än med en massa jox bakom..

Av Jossan - 2 april 2011 21:45

Eller halvglatt, beror ju på hur man ser det, är glaset halvfullt eller halvtomt?


Hur som haver, det händer saker runt mig hela tiden nu. Vissa saker sker vid sidan av, och är inte menat åt mig personligen, men jag blir ledsen när mina vänner är ledsna, så det drabbar mig med i slutändan..   Åtgärd: ?  


Sedan finns det saker som retar mig, men som jag helt och hållet kan styra själv. Det är när jag retar mig på vad folk skriver i sina bloggar.. Jag funderar allvarligt på att ta bort några ur min Bloglovin-lista. Jag blir mer uppretad än glad numera när jag läser dessa, och det var från första början för att jag tyckte att det var trevliga bloggar som jag började att läsa dem.  Åtgärd: Rensa listan och sluta läs i dem.  

 

Och så har jag värk i kroppen i kväll med. Fick lite igår, av att ha burit bommar, men den släppte av en alvedon. Det är min gamla whiplashskada som spökar, men det går ju snabbt över numer. Tant Malin tyckte att jag skulle skaffa mig en värmedyna att sova på. Kanske måste lyda hennes råd i sinom tid..   


Idag har jag dessutom hjälpt Annika och Wajje med lite hederligt kroppsarbete, så jag har redan garderat mig med värktabletter för natten. Städade dessutom själv i hörum och krattade utanför stalldörren. Sedan hade jag kvällspasset ikväll, och jag hade lite dötid över, så jag satt och kollade länge på hästarna och filosoferade medans tiden gick. De såg så harmoniska ut just då. Tänk vad skönt att vara så nöjd. De var inte speciellt sugna på att gå in, men när jag körde fram hövagnen, då var det flera som fick bråttom. Alla kom till grinden, utan Classe och Heddan, för de hade ett sådant bekymmer med hur de skulle ta sig förbi den lilla rännilen som rinner genom deras hage.. De kunde ju faktiskt bli blöta ( Läs: ngt blötare..)om hovarna..


Och så blev jag jätteglad med!! För idag sparkade fölet massor! Jag blir själaglad när jag kan känna det röra på sig.   Bara 50 dagar kvar! Tiden rinner iväg!!


I morgon ska Moa följa med ut på en liten tur i skritt runt Hubbo, och jag har fått låna Annikas ädla springare Laiser för att vi ska kunna rida både Moa och jag. Ser ut som det ska regna, men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder osv.. 


Det bra överväger det som är mindre bra. Önskar att alla kunde få känna så iaf!

Av Jossan - 2 april 2011 09:11

Över msn.. Det är roligt att diskutera saker kring hästarna med Emelie, vi har varit i ungefär samma sits många gånger med sjuka hästar, och vi har haft hästintresset gemensamt i många år, ända sedan barndomens Barbiehästar.


Igår var diskussionsämnet häst, blogg och massor med annat, och vi kunde väl ganska snart konstatera att vi återigen tycker ganska lika. Släktdrag?


Hur som helst, jag hoppas att hennes Bus är helt återställd nu efter metacamkuren, så att de kan fortsätta sin resa mot framgång!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


I dag ska jag uttill Heddan vid 14:30, och en gammal stallkompis till mig ska komma förbi. Sandra har haft sin gamla häst Kipling sedan 1994, om jag inte minns fel. Kipling Master är en Varmblodig travare efter Vibrante, som hon har tävlat upp til och med LB hoppning med. Hon har även på senare år lärt in lite western (spinn osv) och minns jag inte helt fel så har hon även ridit som riddare på honom.. Men jag kan vara lite ute och snurra.. Kipling är född 1983, och har en aktningsvärd ålder på 28 år, om jag inte är helt kass på huvudräkning.


Måste ju avsluta det hela med en helt fantastisk bild på dem bägge:

 

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards