himmelskadrommar

Alla inlägg under december 2014

Av Jossan - 8 december 2014 19:23

Grupparbetet ska redovisas i morgon.. Salstenta på fredag em.. Den här veckan kommer att bli tuff.. Har plöjt en repetion av diagnosen vi fått oss tilldelad idag samt plöjt den ena kurslitteraturen ytterligare en gång. Tar en studieträff i morgon för att plugga ytterligare.. Och så en annan bok ur kurslitteraturen i morgonkväll.. Ser plus- och minustecken snurra runt mitt huvud.. Men det SKA gå.

Calle ser ut att ha vuxit ytterligare. Han är inte en så liten kille längre. Och för sin ras är han.. Enorm.. Enligt de flesta.. Ingen gissar att han är fullblod. Åtminstone inte renrasigt. Fast det är han. Pureblood! Haha! Finaste Callehästen. Snart ska vi sätta igång igen!

I övrigt har jag lagat DET NYA (!!!) TÄCKET idag.. Hela jäkla bogvecken på ena sidan hade terroristerna i hagen slitit av! Men med nål och tråd i näven och en hel hink beslutsamhet tog jag mig an det lilla dilemmat med. Ha! Jag kan!

Nu ska jag sätta mig i soffan med lite kaffe och varva ned. Såååå skönt att få slappa lite innan läggdags! I morgon, då gäller det!

Av Jossan - 7 december 2014 23:29

Dansavslutningar, stallpyssel, besök hos Ann.. Japp.. Det har gått i ett i helgen. Fast inga betungande saker. Bara roligt. Synd att inte helgen är fler dagar bara. Typ 5. Och vardagarna 2. Det skulle jag gilla.

Tor och hans föreningskamrater var såååå duktiga på julshowen. Så roligt att se dem. Tor är väldigt mycket för att delta i olika aktiviteter. Så pass att vi måste begränsa honom. Med tre barn kan inte den ena ha aktiviteter varenda dag.. Det fixar inte resten av familjen.. Ett tag hade Tor aktiviteter mån-torsdag, samt match ibland på helgen.. Medan Rasmus och Markus hade ett par aktiviteter som de skulle på, utöver skolskjutsandet varje dag, och på det så har ju även Stefan och jag aktiviteter.. Vi gick på knäna..

Nu vill Tor börja på en ny aktivitet igen. Längdskidåkning. Helst hockey med. Men då blir det tyvärr så att han måste välja. En ny aktivitet innebär att en gammal måste sållas bort... Svårt det där... För det vi värdesätter mest är det som Tor helst sållar bort. Då är det svårt att låta bli att lägga våra värderingar i hans mun.. Men vi har resonerat som så att det behöver ju inte vara över för att man testar något annat ett tag. Man kan ju komma åter. Så vi får lägga tand för tunga och vara tysta. Vissa beslut ska barn få fatta på egen hand.

Av Jossan - 5 december 2014 12:18

Ja.. Det har ju varit rätt blött och grått på den senaste tiden.. Vilket har resulterat i söndertrampade hagar. Nu har det varit kallt på nätterna ett tag, så igår öppnade vi upp till en del av hagen som hästarna inte gått i sedan det började att bli blött.

Glada hästar!

Och idag när jag tog av Calle täcket så kunde jag ana mig till att de nog hade lekt en del igår; Calle såg ut som en baskjir/curly häst. (Stavning?!)

Idag är det dock mildare ute, så tyvärr fick vi stänga busdelen igen, så att killarna kan använda den när det fryser på igen.

I övrigt har jag städat stall. Det finns alltid lite att plocka med, och om alla hjälper till så gott de kan så blir det trivsamt för alla, inte minst för våra fyrbeningar. Tömde lite sophinkar och sopade, fyllde halm i lösdriften och gjorde rent både i och under vattenhon. Avslutade med att hänga upp lite handdukar som jag tvättat. Tänkte: sådär ja! Lite julfint..
Då slog det mig!! Vi har ju inte julpyntat!! Måste fixas!! HUR kan jag ha glömt det???

Av Jossan - 4 december 2014 17:05

Så har jag nu lämnat gårdagens magkramp och nu istället lagt mig till med en fin låsning av ena knäet. Blir så trött på min kropp. Hjärnan säger att jag är ung, kroppen säger att jag är.. 100 år.. MINST!!!

Av Jossan - 3 december 2014 23:03

Istället för att fynda på hööks så blev jag liggande i soffan med ett par alvedon intagna... Kvinnobesvär de Lux.. Eller något sådant.. Dessutom har mitt ena öga börjat att spöka igen.. Dags att köpa ny, dyr linsvätska. Blörk...

Tröstade mig med godis, så nu blir det fasta i morgon. Synden straffar sig...

I övrigt har jag pluggat, fixat hemma och fortsatt med mitt mission gällande att få Calles karleder och kronränder fina och mjuka igen. Idag var de nästintill som vanligt. Inga skorpor/lerkocklor och bara lite röd i huden bak. Frambenen såg fina ut.

Två veckors vila kvar nu, och faktiskt verkar Calle nu ha börjat att finna sig tillrätta med vilan. Står och sover i stallgången när jag pysslar, är med och Bäddar med halm i ligghallen... Hans nya täcke verkar sitta jättebra, det var ett bra köp. Jag tycker att det är helt ok att bara pyssla och mysa ett tag. Göra Calle fit for fight igen inför nästa säsong. Underlaget nu gör inte någon lycklig heller, så vi hoppas på mycket snö i januari! Helst redan till jul.

Nu är det dags att krypa mer under täcket och ladda för i morgon. Då väntar en ny dag med plugg och pyssel..

Natti!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards