himmelskadrommar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jossan - 21 oktober 2013 12:07

Kul att ses igen. Speciellt eftersom du tog med polarna Kyla och Mörker när du väckte mig i morse.

Nej. Det är mysigt med höst. Men jag har helst långa sovmornar under mitt varma täcke istället för att gå upp tidigt. Men det är bara att gilla läget. :)

Calle har debuterat i helgen! Trav med ryttare. Han är en sådan stjärna! Inte ett öronvick åt fel håll! Mycket stolt matte! Nu ska vi bara klara det utan säkerhetslina med. Sedan är vi klara med alla mål för året. Då har vi löshoppat, kört in, ridit in och varit på ngn liten tur med transporten också. Ja, badat har vi ju också hunnit med att göra! :)

Vi har verkligen en hel del att vara stolta över! Därför ser vi med spänning fram emot vad 2014 har att erbjuda oss! :)

Av Jossan - 17 oktober 2013 08:30

Om jag håller mig till planen jag klurade ut i början av veckan, så bli det ridning ikväll. När jag är ute på förmiddagarna är det svårare, eftersom det medför en större risk att vara helt ensam.

Men, ikväll ska Julia också komma ut. Och för att Calle skulle vara i soft-skick så promenerade vi samma runda som i förrgår igår. Med kapson på... Fast igår behövdes det inte.. För igår var Calle som vanligt igen. (Han gjorde nog av med spurten han hade i sig när han sprang till grinden i hagen när jag kom till stallet.)

Hoppas att han är finemang i benen idag med. Isf ska jag testa att ha honom olindad i natt.

Nu har jag efter mycket om och men iaf lyckats ta mig till skolan, bara för att sätta mig ner helt utschasad och dricka en kopp kaffe och äta en smörgås.. Snart börjar dagen på riktigt. (Varva ner, Jossan, varva ner!)



Av Jossan - 16 oktober 2013 11:34

   

           

Av Jossan - 16 oktober 2013 10:07

Man får ta vara på varje minut av det fina vädret..

Av Jossan - 15 oktober 2013 17:49

Varför det förra inlägget låstes.. Jag hade inget med den händelsen att göra.   


Nu är det iaf upplåst igen. Så som det ska vara. Maken har stuckit med Tor till scouterna. Jag var taggad och på tills jag vaknade med ryggont i morse, Det har mjuknat under dagen, men blir jag kall så stelnar jag fort och då gör det ont. Vetekudden är i micron nu, och efter att den har fått vara på ett tag blir det spikmatta. Lika bra att ta fram böckerna och plugga lite under tiden.. I övermorgon har vi bokseminarium. Då ska jag kunna redovisa mitt kapitel.   

Av Jossan - 15 oktober 2013 10:26

Nyttigt att gå på promenad med suuuuuperpigg tvååring.. Huff... Calle hade motor idag, minst sagt.

-Gå ut? Kuuuuuuul!!!
- Japp. Hmm.. Träns eller repgrimma eller kapson... Äh.. Du brukar vara lagomt i gasen, jag brukar mest bli trött i munnen av att smacka på. Det får bli repgrimma.

Ut genom stalldörren:
- iiiiiiih.. Vita spöken på marken!!
- det är hösilageplast.. Sådant som er mat ligger i. Du har sett dem varenda dag sedan du flyttade hit?!
- De morrar..
- nej, de prasslar. Vinden gör att de rör sig lite.
- Gillar inte.
- Du kan allt nosa iaf, så att du inte skrämmer upp dig själv nästa gång också.
- iiiiiiih. Den äter söta fuxar. Den saaaaaaa det!
- Du får havre om du nosar på den och går över den..
- Havre? Men varför sa du inte det direkt! Fram med prasslet!!!!

Ute på tur:
- flås, flås!! Vänta på mig, jag har bara två ben!!! Flämt..
- ja, smacka på NU då, stöddfia! Jag tycker att det går laaaaagom fort!!! Kan trava lite med tycker jag! Kom igen nu, matte! Jetebra med skor, inget ont i hovarna! Man kan gå jetesnabbt då! Hihi!
- Flås, flås, flämt..!

Men sista biten blev Calle trött med. Så de sista 100 meterna gick vi faktiskt i sakta mak. Så där som vi är mest vana att göra..

Nu väntar skolan, och den svettiga matten bör fixa till sig!

Av Jossan - 14 oktober 2013 23:51

Jag kan inte klaga på den här dagen. Det mesta har gått suveränt. :) och inga extraslag alls på hjärtat! Såååå sköööönt! (För det är lite obehagligt trots allt..)

Undrar om man vågar hoppas på en suverän tisdag med? Hoppas det.

Idag har jag iaf ridit på Calle igen. I hoppsadeln. Satt upp direkt, inga konstigheter med det. Skrittade sedan i 5 min på honom i paddan. Inget konstigt med det heller.

Benen var helt rena idag med, vilket medförde att jag testade att låta det ena fram vara olindat. (Det som han hade såret på, för jag tror inte att den svullnaden var annat än ett blåmärke.) Det andra som jag tror har en liten vrickning får vara lindat ngn dag till.. Just in case...

I morgon blir det nog bara massage och check av ben. Även om Calle just nu är lite ostimulerad.. Nåja.. Är det fint väder så tar vi kanske en promenad iaf. Det gör nog både honom och mig gott.. För just nu så tycker han att jag är en torrboll som inte låter honom jobba mer, vilket resulterar i att han kliver fram och puffar på mig och därefter backar ett steg in i boxen och bugar.. Självmant.. Hehe.. Han är värre än en tiggande hund.. Fungerar inte det så flemar han mig i ansiktet. Eller tittar bort.. Alla trick som han kan testar han.. Så en promenad vore kanske inte fel? Vi får se. :)

Blev lite lockad att fixa till en höstig header ni ikväll.. Ska se om jag kan få till ngr fina foton på stjärnan i morgon. Då kanske inspirationen håller sig tills dess att jag har öppnat PS med.. (Till er som frågat om headers: Jag har inte glömt er, men eftersom jag inte mått så bra så har jag lagt det på senarelistan.) Jag har nämligen fått order om att PRIORITERA HÄLSA... Väldigt svårt.. Man tänker ju inte på hälsan när allt känns bra. Och i mitt fall känner jag bara av mitt problem när jag vilar och inte när jag kör på i full fart. Fast det kommer ju ett bakslag på det hela sedan, så att säga.. Nåväl.

Nu sova. För hälsans skull.. ;)

Av Jossan - 14 oktober 2013 12:47

Skjutsat ungar till skolor. Hälsat på farmor. Fixat stallet. Ridit Calle! :))))
(Japp, han är bäst!)

Bild på min stjärna!

Och bonusbild på trollet som Malin fotade i hagen igår..

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards