himmelskadrommar

Alla inlägg under juli 2013

Av Jossan - 26 juli 2013 06:46

Efter dagen har jag jobbat klart 2 av mina 3 veckor. Sedan har jag min första semester för i sommar. Det ska bli oootroligt skönt! Inget plugg som ligger över en, och en hel månad att ladda batterierna på inför höstens plugg. :)

Som ni kanske förstår så blir det inte så mycket gjort med Calle just nu. Jag borstar och donar förvisso med honom, men det är så varmt och kvalmigt just nu att jag inte har hjärta att jobba honom mer än en snutt för hand ca 10 min om dagen. Efter det behöver vi duscha bägge två..

Värmen (eller bristen på regn) har även sett till att inte gräset får ngn återväxt. Så vi stödfodrar redan nu med stråfoder i alla hagar. Calle är dock rund och go. Inte för mycket, men lagom. Preciiiiiis som det ska vara. :)

Dessutom så är det dags för honom att dra rockarden snart igen. Kanske redan i morgon om jag kan locka med mig lite hjälp ut till stallet. Det är nu 5 veckor sedan han drog den, vilket ju faktiskt har överskridit den ursprungliga planen med 2 veckor, men jag tror inte att han har lidit av det. Med tanke på att han har växt lite till så var det säkert bra. 163 cm är han nu, men betydligt högre i bak. Jag får bara hoppas att han jämnar ut sig lite mer, för det är svårt att jobba med så långa bakben ;)

Time will tell!

Av Jossan - 22 juli 2013 15:40

Kom ett paket som Tor och Markus väntat LÄNGE på!!

Av Jossan - 22 juli 2013 15:15

Kusinen kom med en present!

Av Jossan - 21 juli 2013 22:51

Helgen har bjudit på mycket frisk luft. Härligt! Hela familjen har umgåtts och vi har tagit oss runt på flera platser i stan.

Calle har fått jobba lite för hand idag. Mycket kort, för att inte trötta ut honom, istället repeterar vi i morgon. Han har fått testa dressyrsadeln, som verkar vara ngt vid, men annars ligger den ypperligt. Jag får lämna in den på omvärmning helt enkelt. :)

I morgon ska jag jobba det tidiga passet, och på kvällen bär det av till Makens bror som fyller år. Fullt ös. Dock verkar det som om Tor eventuellt har fått febern som Markus hade förra veckan.. Suck.. Men vi avvaktar och ser i morgon innan vi stället "diagnos". Än har han bara 37,9 efter en dag i solen.. Inte säkert att det blir mer heller. Håll tummarna!

(Härligt klart vatten i Mälaren va? ;) dybotten.. Underbart..)

Av Jossan - 20 juli 2013 16:43

Idag idkade vi lastträning. Gick väl helt ok för att vara första gången på länge. Han gick in, gick ut ngn gång men stod sedan snällt och inväntade kommando från mig.

Den träningen fick räcka för dagen. Vi borstade och fixade lite, och sedan fick Calle och Primus gå tillbaka till de andra igen, efter några dagar på mer bete.

Jag och familjen har promenixat på stan idag, skönt att göra ngt tillsammans, heeeeeela familjen. :)

Av Jossan - 19 juli 2013 23:12

Jobbet tar kraft från mig, och eftersom Calle fortfarande vilar så har jag inte mycket att skriva. I morgon ska jag dock lastträna. Och på söndag blir det första tömkörningen på länge. (Vill bara stämma av en gång innan vi spänner för.)

Idag var Paula ut och verkade, Calles hovar blev jättefina. Alldeles lagom till honom. Feeling GREAT! Jag märker att han ledsnat lite på den klicktträning som jag har gjort sista veckan, så det blir skönt att börja med ngt annat med. Bilden som jag pratade om lär dröja. Jag har upptäckt att det var en tvådagarsföreteelse och inget annat.. :/ men så småningom så!!!

Min lillkille är ÄNTLIGEN feberfri i över ett dygn, så i morgon vågar vi ut som vanligt igen. Lovande inför nästa vecka! Men nu är det verkligen (!) läggdags.

Sov gott alla fina människor därute!

Av Jossan - 16 juli 2013 05:45

Har öppning idag. Men om jag ska relatera till gårdagen så känns den här dagen redan bättre. Markus är bättre, fortfarande feber, men inte alls så superhet som igår. Jag har inte heller något prov hängande över mig idag. Och jag kan känna att den där stressklumpen som jag fick i magen under gårdagen sakta börjar att lösas upp. (Sådant tar tiiiiid för mig..)

Nej. Time to go!

Av Jossan - 15 juli 2013 20:58

Idag är jag sådär extra glad i min fina häst!

Och till och med Flame tror jag blev lite glad! (Fast av en helt annan anledning! Min får ni veta när jag har bildbevis ;) )

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards