himmelskadrommar

Alla inlägg under december 2012

Av Jossan - 20 december 2012 07:14

Dags att bege sig med alla barnen mot skolan för att se de två största på sin avslutning. 


Bildupdate senare? Kanske. :)

Av Jossan - 19 december 2012 07:56

Ungarna ska till omsorgen idag igen, VI KLARADE OSS UNDAN KRÄKSJUKAN!! *pepparpeppar*


Nu har de stora stuckit till skolan, och Markus och jag ska till stallet en sväng. Pluggade till 00:30 i natt, så jag känner att jag kan vara lite "ledig" nu på fm. 


Men innan vi sticker ska det städas upp i köket hemma. Bara att sätta fart! Tjohej! 


  

Av Jossan - 18 december 2012 17:36

Idag startade jag tidigt med ett stallpass. Catch och jag tränade lite tränsning, och jag var nöjd i slutet. Han med tror jag. Kånkade med vatten och mat till hagen. Nöjda hästar! 


Efter det var det snabbt hem och fixa i ordning mig för skolan. Hade studiegruppsträff och seminarium/föreläsning? Lär mig aldrig skillnaden.. 


Tills i morgon ska jag ha läst ut en bok som jag bara har hunnit en tiondel i, så nu ska jag sätta mig och läsa. Och ta ett varmbad, så att jag slutar frysa. Är verkligen genomförkyld och huvudet hänger inte riktigt med.. 



Av Jossan - 17 december 2012 19:40

Skrämde tant Malin (  ) när hon kom och skulle kolla hästarna. Han var såååå trött...

   


Man blir det av att busa med den stora grå hela dagen.. 

Av Jossan - 17 december 2012 17:36

Dock med resten av familjen hemma. Japp.. Magsjuka. Säkert vinterkräkan med. Maken är jätterisig. Uschabuscha.. Han är nu isolerad på övervåningen, och vi andra huserar här nere. Vågar knappt hoppas på att vi ska klara oss, men vi skurar och tvättar hela tiden. Hoppas, hoppas, hoppas.. 


Skolan idag då. Jo, kändes helt ok. Har fått klart mina uppgifter för idag, nu ska jag bara läsa en bok ikväll, så är jag redo för att påbörja min hemtenta sedan. Har skrivit en del på gruppuppgiften redan, så att jag har ngt att bidra med i morgon när gruppen ska träffas. 


Har även hunnit med att ta en utomhuspromenix med fyrbeningen. Han är så strålande snäll och go. Idag tog vi sadel på och det gick ju galant. Han blev beundrad på vägen av en av de boende i den lilla "byn" där stallet ligger. Såklart. Han är tjusig. 


Ute på promenix! Tränset är på det med!

   


Spanar in leeegeeeet!!!

 



Och så en liten bild så att man ser sadeln. 

 



Kollar in the raw-animals i skogen.. *blink*


  


Nu ska här fixas utfodring till de hungriga tvåbeningarna. Trevlig kväll på er! 


Av Jossan - 16 december 2012 17:52

I morgon börjar den nya kursen. Hoppas att den är riktigt bra. Vi har haft lite otur med informationen i våra tidigare kurser. För jag har tyckt att ämnena har varit intressanta, och seminariumen bra och lyftande. Men det blir alltid strul runt våra tentor av ngn anledning...


Dessvärre så har jag åkt på ungarnas förkylning nu, så det är en snuvig Jossan som åker till skolan i morgon. Men det får gå. 


Idag har jag iaf haft en mycket bra dag. Blev lite lugnt i stallet, fixade med mat och vatten och borstade lite. Sedan bar det av för att hämta kidsen och efter det stod det shopping på listan. Sen hem och plocka fram lite fika, och sedan kom mitt fd stallgäng hit på lite julmys! Jätteroligt! Mycket hästprat blev det! Tänk om man kunde slå ihop alla mysiga stallkompisar man har haft och få stå tillsammans med dem på ett ställe? Men det är omöjligt att genomföra, då mina stallpolare är utspridda över hela staden. Men det värdesätts massor att få träffa dem såhär med! Synd att det blir så sällan bara..


Katta träffar jag ju alltid runt sommaren. Hon är så himla duktig och drar ihop alla sina gamla stallpolers och har sommarfest. Ulrika bjöd in förra vintern, och den här gången var det jag som stod för träffen. Det är så roligt och uppskattas verkligen. Ska snart bjuda hem mitt nuvarande stallgäng igen tror jag. Det är dags! 


Nu ska jag plocka fram skolböckerna och ta mig i kragen igen. Maken gjorde en fantastisk laxmiddag, så nu är det bara att plugga kvar. Hoppas att jag finner boken intressant, annars blir det så segt att läsa.. 


Go kväll!

Av Jossan - 15 december 2012 23:07

Saknaden kommer alltid att finnas där. Det gör den efter alla som jag har förlorat. Men sorgen efter Q gör extra ont. Den är som ett stort svart hål som river i bröstet. Jag saknar honom så..


Men jag har tur som har min underbara familj, och den fina röda som står i stallet och som för varje dag kommer mig närmare och närmare. Utan dem skulle det inte gå. Och för er ska jag kämpa på. 


Quimero, kan du känna min saknad?

       

 

Tack Emelie, för alla fina bilder du tog på Q. Även om jag gråter nu när jag ser dem så är de något av de värdefullaste jag har nu. Minnena av min fyrbenta bebis, som jag älskade från hans första andetag. 

Av Jossan - 15 december 2012 18:22

Malin, Becka och jag lastade våra pållar i förmiddags. De skötte sig strålande allesammans. Annikas jättetransport är ju stor som ett stall att gå in i, så samtliga hästar klev ganska obekymrat in.


Idag stängde vi inte efter dem. Det tar vi förmodligen nästa helg. Idag låg vikten på att kliva in lugnt och sansat, och ut likaså.


Efter lastträningen så fyllde vi vatten, hösilage och mockade i ligghallen. När det var klart så ströade vi ut en storbal med fin halm. Så nu har de så fint att sova i inatt!! Men de måste helt klart ha missuppfattat att det var en ny LIGGHALL de fått.. De har uppfattat det som sin nya TOALETT..    


Vilka små grisar alltså.. 

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards