himmelskadrommar

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Jossan - 20 juli 2012 22:36

I Fjällbacka på 1800-talet... Det tog tid, men nu lyssnar jag på min bok...


Lugnt och skönt..

Av Jossan - 20 juli 2012 15:33

Bestod av:


1. Rida Teitur. Dagen till ära blev det en sväng barbacka, och vi travade zonerna runt, innan vi red lite åttor i trav på Krångelgärdet. Avslutade med en busgalopp, för att sedan skritta hem. Underbart, allt klaffade idag! Fin häst!


 


Numera kan vi rida utan kapsonen. Han har nästan helt slutat att lägga tungan över bettet, men man får se upp så att man inte idkar dragkamp med honom. Mjuk hand och ett positivt bestämt sätt, det föredrar den här fina killen.


2. Tömköra Quimero. Idag blev det ett paddockpass, och han gjorde inte ett snedsteg. Blev därför bara 15 minuter totalt, med skritt till och från paddan. Dvs, max 10 minuter i paddan. Jag är så himla stolt över min kille, som numera kan både skritta och trava i töm, svänga häöger och vänster och sist men inte minst göra halt, och faktiskt vänta en stund utan att hoppa ur skinnet innan han får gå fram igen. Fina killen. Han är så stabil för att vara bara ett år.


Känns så bra med en dag som bara flöt på!



Av Jossan - 20 juli 2012 15:20

Jag har just via nätet köpt hem Tors och Markus födelsedagspresenter. Till september och oktober.. Men jag sparade faktiskt 300:- på att inte köpa dem här i stan, så det känns ok.


De önskar sig LEGO. Dyra LEGOpaket.. Men eftersom jag fann dem till bra pris nu, så slog jag till. Bättre att ha dem hemma, än att riskera att de är slut när det är dags. Tor skulle bli såååå ledsen om han inte fick det som han längtat sååå efter...


Om en stund blir det fredagsmys här. Vi ska på Tors begäran se SuperZebran. Som vi redan har sett 40 gånger, minst.. 2 dvder är redan utnötta, men idag fann han den igen, i en realåda på Rusta. Maken jublade..inte...


Men innan vi sätter oss ner och fredagsmyser ska jag lägga mig i soffan med hörlurar på och njuta av en stund med min ljudbok. Känns som en helt ok sista fredag innan arbetet startar igen. För på måndag börjar allvaret igen.. I 5 hela dagar. Sedan är jag ledig igen.   

Av Jossan - 20 juli 2012 11:51

Lättlurad fan, det är vad jag är.. Och just därför står jag nu här, med ett par nya stövlar.. Jag tycker inte ens att de är snygga.. Men det var bra pris..


Och vet ni.. Om man får tro Malin så är det utmärkta att använda som gummistövlar..      Jag har alltså köpt gummistövlar för 1000:- ... Ibland är man bra korkad. Bara att hoppas att de är så sköna som utlovats, och att inte dragkedjan är lika kass som man hört.. Suck.


Jag är en riktig sucker..

 En sucker med ett par tretorn falsterbo..

 


Vad som fick mig i fördärvet? Jo, det fanns ETT par kvar i min storlek. Då var jag bara TVUNGEN att ringa och beställa. När jag lade på kom jag dessvärre på varför jag inte köpte dem förut. De är inte min stil, jag gillar dem egentligen inte, och det viktigaste av allt: JAG HAR INGEN HÄST ATT RIDA....


  

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards