himmelskadrommar

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Jossan - 25 mars 2012 21:38

Tack till Emelie Hentunen som tog alla bilderna!

  
           

         

 

Och innan ngn gratulerar: Jag är INTE gravid.. Det är den jäkla klänningen som är skuren så dumt. ;)

Av Jossan - 25 mars 2012 19:16

Men när hon gör det så ser hon till att göra det ordentligt.. Speciellt den dagen som vi ska fota henne och har med oss vita kläder.. Både Emelie och jag fick ta fram det grova artilleriet, dvs både vatten, pälsglans, skurborstar och finborstar, babyolja till mulen och en massa gnuggande med magic brush, men sedan var hon ren nog för photoshoot.


Hoppas att kunna visa några av bilderna här ikväll, för jag tror att det blev några riktigt fina.   

Av Jossan - 25 mars 2012 09:28

Om man skulle ta och köpa sig ett litet cobträns i Ullared? Så att man kan ha det på Q när man ska vänja honom med huvudlag och bett?


Har gruvligt ont i ena hälsenan idag. Heddan är mer än lite taggad efter en veckas softande och ser spöken i precis varenda buske. Igår lyckades hon sprätta så mkt med sina framben att hon stämplade mig på hälsenan.. Inte det minsta skönt, och det känns idag kan jag lova.


Idag har vi ställt om klockorna till sommartid, och det kommer att vara ljust till 20-tiden ikväll. Underbart!! Fast jag ska till stallet hyfsat tidigt och se om jag kan få till några fina bilder på Heddan och Q. (Vore väl inget problem om det inte var så att jag skulle vara med på bilderna... )


Nu är det frukostdags, och sedan bär det av. Heddan ska tömköras i skritt över bommar idag enligt veterinärens schema.

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards