himmelskadrommar

Alla inlägg under juni 2011

Av Jossan - 25 juni 2011 23:34

Vädret var med oss!!  Här kommer en liten bildbomb från midsommarhelgen:


Markus vid Tortunas midsommarfirande, farmor Bettan i bakgrunden.

Tudor och min syster.

  

Tudor och Markus hade egen underhållning..

 

Medans Tor och hans farfar dansade runt midsommarstången och höll på traditionerna.

 

Efter dansen runt stången bjöds alla barn på glass.. Mums!

    

Tortunamaffian?
 

  

På kvällen så for vi över till mina föräldrar, och fortsatte vårat midsommarfirande där. Vi hade finfrämmande av min farmor och farfar. (Vi är sååå glada att ni orkade vara med ett tag!! 

                       

Tor fick sin önskan uppfylld; Hålla i lilla Elmo, som föddes dagen efter Q!

 

Vi sov över hos mina föräldrar, så midsommardagen började med båtåka, fyrhjulingsåk och lite annat som barnen uppskattar. Sedan for vi hem, och jag fick sätta mig och råplugga inför provet på måndag. Tack vare MAken så känns det nu liiite mer ok. Men fortfarande lååångt från säkert..

  

Och efter 4 timmar framför matten, så åt vi lite, och så for jag till de fyrbenta! Som ni kan se på bilden så är Heddan och Q numera mitt i smeten! (Till höger om det vita stoet.)

Lite borst

  

Lite kliande..
  

Stolt matte som har svårt att slita sig..
    

Busmule!
    

Sedan for Rasmus och jag vidare och letade rätt på ett ställe som hade öppet efter kl 21, köpte lite godis och for hem och såg på en ny film som barnen har. Myslördag!


Nu väntar dock bara sängen. Sov gott!!

Av Jossan - 24 juni 2011 16:10

Var vid lösdriften i morse, och såg till min förtjusning att det äldsta varmblodsfölet lekte med Q. Dock avbröt Q leken när han såg mig, och kom emot mig gnäggandes... *kärlek*  


Maken, jag och lille Markus såg till att Heddan och Q mådde bra, samtidigt som de fick äta sin gröt. Det är inga som helst problem med att leda Q nu. Det går bara lite sakta, åtminstone i jämförelse med hans mamma..


Sedan släppte jag in dem i hagen igen, och när vi gick stod Q vid grinden och kollade, Heddan hade redan gått iväg till de andra. Och när vi hade hunnit ca 15 meter, så kom den igen.. Sötgnäggningen...


Kan det bli mysigare??


Nu har vi hur som helst hunnit med att fira midsommar en gång, vid IP i Tortuna. Nu är vi bara hem och fixar, för det är strax dags för nästa sväng.


Ha en bra midsommar, alla ni därute!!!     

Av Jossan - 23 juni 2011 23:29

Och han var en riktigt duktig fotograf!


Först ut en bild av mig och bägge hästarna.

Sedan en bild på mig och snart 4 veckor gamla Quimero


För 25 dagar sedan var han inte så kaxig.

 

Av Jossan - 23 juni 2011 06:36

....varför man inte tycker att födelsedagar spelar ngn roll längre när man har blivit vuxen.. För förutom att det är så att man fatiskt blir ännu ett år äldre, så är det ingen skillnad öht på den dagen och alla andra.


Man går fortfarande upp och städar undan medans barnen sover. Man gör fortfarande frukost åt alla som är hemma. Man tvättar. Dammsuger lite när barnen har vaknat. Ja, och så bäddar man alla husets sängar om man hinner efter att man har klätt på barnen..


Det är kanske inte så konstigt att man inte längre ser fram så speciellt mycket åt sin födelsedag? Det enda som den för med sig är som sagt att man blir äldre.


(Fast självfallet: Tack till alla er som har uppvaktat mig på något vis, DET värmer iaf i hjärtat!)


I övrigt vill jag skicka en STOOOOOOR TISTEL till Adlibris bokhandel, som för 12 dagar sedan lovade att skicka matteboken som jag behöver inom 3-5 arbetsdagar. Efter 8 arbetsdagar kommer de på att boken inte finns, utan blir restad. Tack för det. Kul att man har prov på måndag, och inte har kunnat läsa ett enda dugg..


(Anledningen till att jag beställde boken så sent? Jo, min första beställning försvann i cyberrymden..  )


Sorry för ett så negativt inlägg, men faktum är, att det är så det känns just nu. Det är tur att jag snart kommer att träffa lite positiva människor, så att jag kan komma i gängorna igen.


Jag har ju iaf en väldig tur med; Underbara barn och två fina hästar. De får mig att må bättre bara jag ser dem!  


// en ett år äldre Jossan, som gläds ofantligt åt dessa:¨

         




Av Jossan - 22 juni 2011 23:14


Hade både Maken, Tor och Markus med ikväll. Men de fick stå utanför hagen medans jag fixade. Sedan fick småkillarna klappa, medans Maken och jag bar upp dem. Av ngn anledning litar jag inte riktigt på lilltrollet Q...    


Det händer så mkt! Han har växt så fort!! Han går ju knappt att jämföra med för 3 veckor sedan!!

     

Vad underbart att få vara med om detta!!   

Av Jossan - 22 juni 2011 07:57

Jag var ute sent igår, och såret såg jättefint ut! Tackotackotackotack!


Han var odrägligt pigg och busig, och dröjde sig kvar trots att hans mamma drog sig bortåt.



 

Lille bebisen..

Av Jossan - 20 juni 2011 20:54

Himla skönt. Svullnaden är helt borta, och han rör sig normalt igen. Heddan och han går i princip med de andra hela tiden nu, och Heddan har börjat att visa vilken plats hon vill ha i gruppen..


Det ena skimmelstoet var väldigt fäst vid Heddan och Q ikväll. Men först ut är lite bilder på Rasmus och Q.

         

Av Jossan - 20 juni 2011 07:28

Vågar vi hoppas??

   

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards