himmelskadrommar

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Jossan - 19 april 2011 21:32

Vad gör man när man inte har ngt att skriva om?


Jo, man kan ju alltid tala om att man äntligen har lyckats få hästen att skita en hög när man är där, så att man kan skicka ett purfärskt träckprov till Enköping..


Jahapp.. Inte mycket till mask att prata om sist.. Gången innan hade hon 60 EPG och då avmaskade vi inte, och förra gången hade det ökat till 150, varpå jag efter inrådan av veterinär avmaskade, då hon var dräktig.


Undrar vad svaret blir nu? Tidigare har jag alltid använt mig av Vidilab, men nu gav Eqippo lab mig ett så bra erbjudande på Mässan, att jag bestämde mig för att testa dem istället. Någon som har erfarenhet av dessa båda?


Vidilab har alltid varit ruskigt snabba med svar, mindre än ett halvt dygn efter att jag har lagt träcket på lådan så har jag haft svaret.



Jaha, och i övrigt då? Jo, fullt ös. Vi planerar påskfirande i morgon på jobbet, och även lite annat som vi har på agendan framöver.   


I morgon ska jag ha lönesamtal.. Mindre spännande.. Vi har ju inget lysande avtal direkt, men ngn mer lapp i kassan blir det förhoppningsvis.. Tänk om man kunde vinna på Lotto....


Och så har mamsen och jag tränat cykling med Tor. Han har alltid varit lite rädd för att cykla, och han kunde cykla utan stödhjul redan förra året, men, så ramlade han, och blev ännu räddare, och den där rädslan gjorde att han tappade känslan för cyklingen. Så vi har fått börja om. Men nu är han där han var då, så vi smyger vidare. Snart har jag väl den lilla på cykel med. Han är dock lite mer motorisk än sin bror, så där får vi väl bromsa ist...


Och efter att Maken kommit hem så for jag ut till Heddan och betade med henne. Mmmmm, tyckte Heddan, och mumsade för glatta livet. Visst har det börjat att komma gräs i hagen, men det äter hon och Classe rent vartefter det växer, så lite extra tugg var inte fel, tydligen.


Passade på att borsta henne medans hon åt gräs, tills hon blänkte fint i solen. Det är så härligt att sommarpälsen börjar att komma, den är så mkt finare i lystern än vinterpälsen.


Och när jag for från Heddan bar det först av in till stan för att posta kuvertet till Equippo lab, och sedan till Willys för att handla godis, 37:-/kg är inte dåligt! (Och ja, jag hade tvättat händerna. ;) Man har skyddshandskar på sig när man paketerar träcket, och efter att kuvertet var tillslutet så tvättade jag av mig och bytte om, innan jag for mot stan.. Info till alla som inte har träckprovat.) Så nu är allt inhandlat till barnens påskpåsar. Ägg, godis och varsin pressy. De kommer att bli superglada, det är jag hyfsat säker på.


Nu ska jag knyta ihop påsen för den här dagen, genom att göra två saker;

Dels tipsa alla med lastproblem att läsa på min vän Ann´s blogg om hur hon tränar sin unghäst att bli vän med trailern med lyckat resultat, dels vill jag lägga in en liten minnesbild på min kusins vän, som somnade in idag efter ett par tuffa månader med smärtor i sin kropp.


Vila i frid, Bus. Styrkekram till dig, Mumlan!

 



Av Jossan - 19 april 2011 08:22

Men det har varit en hel del annat att fixa med. Vädret är underbart, ungarna leker massor ute, igår somnade jag en stund i vår solstol på framsidan på em/kvällen. Så skönt!!


Men snart så, då kommer ni väl att bli pepprade med fölungebilder.. Så njut av lugnet medans det varar.


Vill avsluta med att skicka en stor tröstkram till min kusin med!!! KRAAAAAAAM!!!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards