himmelskadrommar

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Jossan - 13 april 2011 20:50

Drop in på jobbet, jag önskar att man hade lite mer tid att lägga på dem som kommer, men man får vara glad om man hinner sitta en stund när det är som mest ös.


Sedan hämta kidsen, och vidare mot bästa Heddan. Tjockestina, hon kom direkt vi ropade, jag och smågrabbarna, hon var nämligen mycket sugen på sin gröt. Killarna fick sitta på hennes rygg medans hon åt, och sedan drog vi av henne täcket, som Annika varit schysst och lagt på, det skulle ju ha regnat idag, men det uteblev, och det sörjer vi inte över. Dock hade det regnat i natt, så det var blött i marken.


Fixade allt i stallet lite snabbt (Idag igen, men Maken jobbade sent, så jag hade inte mycket att välja på..) och sedan for vi hem, bytte om, åkte förbi pizzerian på Skiljebo, hämtade upp pizzor, och for vidare hem till min farmor.


Japp, ni läste rätt, hon är hemma igen! Inte återställd, men på rätt väg, helt klart. Sååå skööönt!


I morgon kväll har jag stallpasset på kvällen, och då blir det både en promenad med Heddan och storfix och puts av henne. Om en vecka kommer Pelle, och sedan är det förmodligen fullvila som gäller, för då ryker ju bakskorna.


Nej, nu ska jag ta och plocka undan lite, och sedan ska jag bara softa, den lilla snutt av kvällen som är kvar.


I helgen ska jag försöka att återuppta mitt PIM arbete, eller iaf se om jag kan hitta rätta gnistan för att kunna fortsätta. Jag är ju hur som haver på god väg.. Men jag skulle inte ha ngt emot att kunna använda min stora dator för att fixa det sista.. Det visade sig att vi behöver ett nytt SIMkort, då vi lyckades med konststycket att spärra både PIN och PUKkod på det gamla i förrgår..


Tur att man är så vass på allt, tycker ni inte? Hahaha!

Av Jossan - 13 april 2011 08:49

Ann fotade medans jag filmade, så nu har jag lånat hennes bilder på Galope. Ni kan se alla Anns bilder på http://annrosdahl.bloggplatsen.se.


     

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards