himmelskadrommar

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Jossan - 12 april 2011 21:27

Har fått besked att vårat bredband tar 2-3 dygn att få ordning på.. Nåja.. Sonens dator fungerar, även om skärmen är storlek mini..


Här kommer några bilder på Razonado MAC, och en bild på Leviton P.

       


Nu borde jag egentligen gå och sova.. Men av någon anledning så ropar tvätthögen på mig med.. Och även disken efter grabbarna i köket.. Bara att kavla upp ärmarna och köra igång..

Av Jossan - 12 april 2011 16:13

Vaknade av att klockan ringde kl 4:00 i lördags morse. Time to go!! Första anhalten var i Arboga hos Ann, och jag skulle vara där till klockan 5:30. Skynda, skynda.. Var där EXAKT i tid. (Löjligt exakt faktiskt..) So far so good!


Vi lämnade Arboga och körde raka spåret mot Ullared. Inga pauser alls den vägen vad jag minns? Eller jo.. Vi testade en toaletthalvvägs. Den fick inget vidare betyg, var rätt så ofräsch faktiskt.. Men jag har glömt vart det var..


Kom fram till Ullared tidigare än beräknat, checkade in i husvagn nr 26, konstaterade att den var MYCKET mindre än vad vi hade trott. 4 personers vagn.. Jo, visst, om man är VÄÄLDIGT nära vänner eller par kanske.. Nu fick iaf jag och Ann varsin säng, och mer än så var det inte. Tur i oturen?


Lite konstigt kan det ju kanske kännas att åka iväg på en weekend semester med någon som man aldrig tidigare träffat? Men jag gillade Ann, det kändes inte alls konstigt att kampera ihop med henne, och vi hade mycket gemensamt.


När vi km fram till Gekås så shoppade vi järnet, iaf gjorde jag det.. Dålig förebild för Ann kanske, för jag tror att jag drog ner henne i fördärvet på slutet av resan.. (Sorry... )


Men jag tyckte inte att jag köpte så mkt som jag inte hade planerat. Man börjar visst bli en erfaren Gekås-shoppare.. Inte riktigt lika många impulsköp.. Jag kunde till och med avstå från att köpa hästtäcken!!  


ja, och sedan då? Jo, då skulle vi checka in i husvagnen.. Men.. Varken Ann eller jag hade kollat vart det var, det skulle ju vara såååå lätt att hitta.. Men inte för oss.. Vi körde vilse.. Inte så långt, men åtminstone en mil åt vardera hållet.. Pinsamt..


Första kvällen var väldigt lugn, vi moffade godis och pratade häst..


Andra dagen startade kl 7. Vi fixade snabbt till oss och stack till Gekås för att shoppa lite som vi kommit på att vi missat dagen innan.. Bestämde oss för att luncha på vägen ner till Pepino, och stack således lite tidigare än tänkt för att ha den tiden.. Och det ska vi vara glada för.. För vi åkte vilse i Helsingborg..  Så ingen mat för de hungriga här inte! I sista sekunden hann vi dock stanna vid en mack (Vi var så illa tvugna, vi visste ju inte vart vi var, och någon måste man ju fråga..) och då hann Ann förse sig med lite ätbart. Vid det laget var dock jag så stressad att jag inte hade fått ner en chokladbit ens.. He he he..


När det var 2 minuter kvar till utsatt tid, anlände vi till Stuteri Pepino Pre. Pust....


Sara visade sina fina grabbar, och jag tyckte att de alla imponerade stort, de unga hingstarna var märkbart påverkade av publik och blåst första visningen, den vid hand, men både Trazzel och Ploppen visade upp jättefina rörelser vid ridmomentet, när de vant sig vid publiken.   


Teddy, som har lite mer vana av sådant ståhej var helcool, och det var roligt att se hur fint Sara kommunicerade med honom vid tömkörningen.


Ja, sedan lite mingel och kikande i de fantastiska stallarna. Underbart vad fint det var! Och så hann vi med litekorv och våfflor med. Yummie!


Ja, och så var det hemresa då! Vi stannade och åt vid Laxbutiken, och det var den godaste lax jag någonsin ätit. Låg strax utanför Falkenberg, och verkligen något som jag vill rekommendera alla att testa. Mmmmmm, så gott!!


Väl tillbaka i Ullared så redigerade vi filmer, och surfade runt på nätet. Och ja, såklart: moffade godis..


Vaknade kl 7 måndag morgon av ett BRAAAAAK.. De hade påbörjat ett arbete med grävmaskin alldeles bredvid våran husvagn.. Lika bra att vakna och börja städa.. Vi hade både lite shopping och packning kvar att fixa.


Kl 12 startade vi hemresan, med ett stopp hos Carro i Tidaholm, (Såklart etfter att vi hade villat bort oss inne i Tidaholm..) för att kolla på alla deras fina fölston, unghästar, föl och vi ska inte glömma gamle Adam, Tom´s gamle hagkompis. Lite fika hann vi med det med, skam vore väl annars..


Ann var hemma i Arboga runt kl 19, och jag var hemma i Tortuna 19:45 på måndagskvällen, efter att ha fått träffa superfina Merlin, mysiga Hilma och vackra Mellis.


Hemma möttes jag av flera grabbar som jag tror hade saknat mig lika mycket som jag hade saknat dem. Det blev mycket kramar! Så, jag kan väl avsluta novellen med slutklämmen:


BORTA JÄTTEBRA, MEN HEMMA SUPERBÄST!!     



Av Jossan - 12 april 2011 08:24

Hinner inte skriva så mkt, datorn har strulat, och fick föra över allt till sonens dator.. Mutter..


Har iaf haft en UNDERBAR helg, men jag har saknat familjen massor!


Här kommer bilder och film, från Ullared, Laxbutiken och såklart från Pepinos hingstvisning! Jag uppdaterar med en liten novell i kväll. ;)

Bilder från hästavdelningen på Gekås!

                                                 

Ann´s och min shopping.. Detta var nästan(!) slutresultatet.. Vi hann in en gång till..

 

Den underbart smarriga Laxbutiken strax vid Falkenberg. REKOMMENDERAS!!!  

            Och så till sist, bilder på Vackre Galope P.


     


Tack Ann för en superhelg i mycket trevligt sällskap!! :)   
    

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards