himmelskadrommar

Alla inlägg under februari 2011

Av Jossan - 17 februari 2011 21:24

så lägger jag nu upp filmen som jag har suttit och knåpat ihop.. Tänk om jag kunde ha sluppit att ha med min egen röst... Men, vad 17, ni får ta det för vad det är...



 

Av Jossan - 17 februari 2011 16:26

Alla ligger snyggt utskrivna i min väska nu. Det börjar att dra ihop sig.. Shit vad roligt!


Är det någon mer som jag känner som ska ner till GBG Horseshow och kolla?




Av Jossan - 17 februari 2011 16:14

Den tredje delen av PIM-testen. Får se vad de tycker om filmen.. Hehehe... Superlöjligt egentligen, för jag skulle mycket hellre göra en story om ngt helt annat, och eftersom våra inspelningsmöjligheter är lite sisådär så låter ju ljudet på filmen därefter med.. Nåja..


Jag har iaf gjort det nu.. (Och planerar att ta ut komptiden för detta i samband med Heddans fölning... Därav min entusiasm!)


45 minuter kvar nu, sedan ska vi ha möte, så det blir en sen stallkväll även i dag.

Av Jossan - 16 februari 2011 22:03

..för jag är så grymt dålig på att blogga just nu.. Men. Jag har kommit fram till en sak, och det är att jag int tänker ha dåligt samvete för sådant som jag måste välja bort just nu.


Vi hade utbildning av arbetslaget igår igen, gick igenom våra persontyper. Jag fick en varning. Min personlighetstyp har otroligt svårt att säga Nej. (Va? Känner jag inte igen..?   ) Fast sen är det ju som så, att jag tycker att mycket är väldigt roligt, och jag skulle gärna vilja göra allt, men tiden räcker inte till.. Utbildaren gav ett exempel på att min typ ganska ofta dubbelbokar sig, för att man inte vill säga nej/missa något. Och sedan blir det ett helsike för en själv sedan. (Känns igen, känns igen..)


Nåja. Idag har dagen sett ut som följer:

7.00 Vaknar, upptäcker att Maken fortfarande sover..

7.10 Inser att Maken har hög feber.

7.30 Talar om för Maken att barnen får vara hemma idag, eftersom det går magsjuka med hög feber i byn. (Han blev ÖVERLYCKLIG, hehe)

8.00 Alla barn har blivit serverade frukost av mig, Maken fick 2 alvedon..

8.40 Jag åker till jobbet

9.00-15.00 Jag jobbar

15:30 Hemma och har fixat mellis till kidsen.

15:45 Åker till sjukhuset med 2 av kidsen

17:15 Åker från sjukhuset till Maxi och handlar, inhandlar Mc D åt kidsen..

18:10 Kommer hem, städar undan efter dagen, packar upp varor, byter om, sticker till stallet

19:00 Kommer ut till stallet. Mockar o fixar mat, tar in alla hästar, fodrar. Börjar att pyssla om Heddan, samt får igång hennes vattenkopp så att det blir bra flöde igen.

20:45 Säger Godnatt till kusarna, och åker hem

21:00 Kommer hem, alla barn är vakna. Gör i ordning dem och lägger dem.

21:30 Fixar kvällsmat åt mig.

22:00 Sätter mig och skriver i bloggen. Huset är knäpptyst.. 2 av kidsen ligger i min säng, Maken i Tors säng och Markus i sin säng.. Undrar hur natten kommer att förlöpa..?


Heddan blir iaf bara rundare och rundare. Fick spänna ut maggjorden på täcket idag igen.. Snart finns inte ngt kvar att spänna ut. Är på sista decimetern nu.. Vår, kom och värm oss!!


Av Jossan - 15 februari 2011 07:38

Är klart det som stressar mig mest av allt.. Pengar in på kontot, pengar ut från kontot.. Knappt aldrig några pengar i handen.. Fanns de där öht? Och ändå tycker jag att jag har ganska bra koll just nu. Maken är den som är ekonomiskt utbildad, men det är jag som är det ekonomiska samvetet i familjen.. Han är en mästare på att räkna ut kalkyler, men jag har koll på hur mycket vårat leverne faktiskt kostar. Vad som ligger att betala i framtiden så att säga..


Nu för tiden så får jag inte lika ofta hysteriska anfall när jag kollar över våran ekonomi, jag är rätt så lugn. (Observera rätt så..) Men jag skulle inte ha ngt emot att vinna 25.000 i månaden i 25 år.. Jag skulle fortfarande jobba, men tänk vad skönt att slippa oroa sig alls för pengar... Fast om man ska vinna, kanske man måsta spela också? Asch. typiskt.. Jag visste att det fanns ngn hållhake.. Jag hade tur i spel när jag var liten, men nu har jag tur i kärlek istället..  


Det som jag har klart minst av nuförtiden är i allafall tid. Det insåg jag igår. Den här veckan är precis lika fullkletad som den förra veckan. Maken ogillar högt att jag är borta varenda kväll som han är hemma, vilket jag har full förståelse för. Jag har lovat att minska ner på de aktiviteter som inte är ett absolut måste för mig just nu. Måndagar kommer att prioriteras för Rasmus scouter. Torsdagar har vi ofta möte på jobbet. Onsdagar är det teaterverksamhet på bygdegården, men det klarar Rasmus för det mesta på egen hand. Vi har lovat småkillarna att börja att åka och simma med dem igen. Ngt som vi har tappat under de kalla månaderna.. Men det ska tas upp nu. Förmodligen på söndagarna. Och så börjar snart Tors fotboll igen. Heddan ska föla. Maken börjar träna ute för Marathon. (Just nu tränar han inomhus) Och när han är borta måste skrivande vara hemma med småttingarna. Ett par besök hos min farmor per vecka, och ett par hos min farfar med, i en annan del av stan..


Känns bra att Heddan är dräktig just nu, för det hade inte funnits mycket tid till att rida och träna henne. Det v'ärsta är, att hur jag än vrider och vänder mig, så har jag alltid dåligt samvete över att jag inte har hunnit med allt som jag skulle ha velat.


När jag sitter och läser på nätet om morgonen vid frukosten, så inser jag att jag är långt ifrån ensam över denna stress.. Jag tror att det är typiskt kvinnligt. Men är det ett måste att känna så här? Jag tror ju inte att det är på grund av inget som det är så många kvinnor (men även män) som går in i väggen.


Jag ska allvarligt sätta mig ner och fundera på om priset är värt det.. Eller, jag ska åtminstone fundera ut VAD som jag anser vara värt det.




Av Jossan - 14 februari 2011 07:31

Tiden går så fort?? Men, de säger att den gör det när man har roligt? Jag hade iaf en grymt rolig kväll hos Malin i lördags. God mat, tjejfniss och sedan ett krogbesök på Månen efter det. Behövde inte ens ta bussen hem, för Maken var en ängel och kom in och hämtade mig kl 01. (Alltså, jag är en rookie på utekvällar, jag fixar inte längre..  ) Vi hade nattgäster här, så det var inget problem att åka iväg, annars har vi ju alltid barnen, och då är det buss som gäller, alternativt att köra själv.


Har nu iaf fixat de första 2 veckorna med GI, så från och med idag får jag även äta lite mörkt bröd och fullkornspasta. Och en frukt om dagen med. Inte illa! Jag ser en helt ny värld öppnas!!!   


Var otroligt positiv när jag i morse klev upp och fixade till min frukost. Och sedan kollade jag på termometerna utanför fönstret.. -22... Alltså.. Allvarligt?? Tog vintern ny fart eller?? Kung Bore, vänligen kliv åt sidan, för nu ska gumman Tö fram!


Nåja.. Jobbar kort dag idag, och efter det blir det Heddan direkt, för Rasmus har scouterna i kväll, och Maken har möte med bygdegårdsföreningen. Fullspäckat schema med andra ord. Igen..


Som tur var hann jag med att borsta och gno länge på Heddan igår, och även fylla på med ny torv, så det kommer att gå snabbt idag. Mindre än 100 dagar kvar nu.. Hon äter fortfarande bra, så jag kanske oroade mig i onödan. Hon brukar ju vara kinkig med maten på vintern, men i år har hon ätit. Med ganska god aptit dessutom!


Av Jossan - 13 februari 2011 10:17

  


  


    


   


 


    


 


 



  


  


Inte mycket text i det här inlägget, men det var iaf Moa som var med och hjälpte mig att fota. Tack Moa!!! 


De två sista bilderna har jag dock fotat själv, från Konserthuset i fredags.

  

Av Jossan - 11 februari 2011 06:55

Cottage cheese, feta..cheese... Och så lite soltorkade tomater och ägg på det. Gott med en känsla av varmare breddgrader när det fullkomligen STORMAR ute. Det hade visst blåst hela natten, men jag har sovit som en klubbad säl, så jag hörde inget förrän jag vaknade kl 6.


Ikväll blir det, som skrivet tidigare, RAW comedy club med Maken och vänner. Men, jag har en hel del att fixa innan, så dagen lär inte bli trist iaf.


Ha en bra fredag, allihopa!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards