himmelskadrommar

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Jossan - 22 januari 2011 21:49

Jag äääälskar avokado!!! Det är så gott!! Och idag hade Maken överraskat med att köpa hem allt för att fixa det. Så det är vad vi ska göra nu. Äta avokado med creme fraiche, kaviar och räkor. Ibland är det så skönt att vara jag...  


(Och ibland inte...Fast det tänker jag inte tänka på just nu...  )

Av Jossan - 22 januari 2011 12:07

Och jag sitter inne och väntar på att håret ska torka så pass att det tar kort tid att föna..


Roade mig med att lägga in två filmer på bloggen. En fin film med Tompe, som Ellinor gjorde för några år sedan, alldeles innan han skadade sig.. Fina Tom.. Jag saknar dig.


Och så en film med Heddan, tagen i går kväll. Hmm.. Ja, jag ville bara ta en filmsnutt med nya kameran, så den är inget att se på, om man aldrig sett en häst tugga hö, vända på sig och kolla, förstås.. Men iaf, jag har lärt mig att man ska vara rädd om alla minnen. Man vet aldrig när det bara är minnena man har kvar..


  
 Nåja..;)

Av Jossan - 22 januari 2011 09:58

Jo, jag ska på kurs idag, dock är jag ytterst osäker på om någon Kurt kommer att finnas med.. Det är PIM utbildning med jobbet, eller för jobbet ska jag kanske skriva. Så idag kommer jag att tillbringa en stor del av eftermiddagen sittande framför en dataskärm för att lära mig baskunskaper i hur man använder en dator, skriver ut information och hur man kan använda foton. Vill jag, så får jag även göra en egen film... Oooooohhhh... Fast det är överkurs för oss barnskötare, det förväntas vi inte kunna...   


Efter det blir det till att åka mot Heddan, och sedan en lugn hemmakväll. Precis som helgen ska vara eller?? (Tyckte precis att det kändes som om jag beskrev en vardag..?)


Nåja.  Blir skönt att ha det avklarat. Jag gillar inte att ha en massa måsten framför mig...


Avslutade gårdagen med att lägga mig i sängen och kolla på "Meet Joe Black". En i mina ögon helt fantastisk film, jag gråter massor varenda gång jag ser den. Vi har den på VHS här hemma, men nu gick den ju på TV, och jag fastnade när jag sappade runt. Inte ofta som jag kollar på TV numera.. Sappade förbi Fringe med, som jag följde slaviskt förr, men nu har jag till och med missat att det hade börjat igen...? Nåja.. Kanske kommer en DVD-box med avsnitten snart... Fast, jag brukar bli gruvligt stressad av DVD-boxar, jag menar: KOLLA, de tar ju hur mycket tid som helst!!!! Men det blir kanske ngt att göra i maj, när man sitter och inväntar att fölis ska komma.. Lär ju tillbringa en hel del tid ensam då..

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards