himmelskadrommar

Alla inlägg under november 2010

Av Jossan - 20 november 2010 08:11

..på vädret..


Vad 17, de lovade att det skulle snöa hela natten, och så kommer man upp och så ligger det futtiga 2 cm på marken?? Jag vill ju ha ridunderlag!!!!! Jag blir galen!!! Det där som singar ner från himlen kan ju liknas vid molekyler!! Snöflingor vill jag ha!! Stora, fluffiga!!!


Nej, men först ska jag ut och träna Moa lite. Idag ska de få hoppa lite gymnastikhoppning, så att Moa får träna lite balans, och Ladden får träna kondis och flås.


Sen ska vi ut och motionera Heddan och Flame. Hoppas att det hunnit komma ner ett par centimeter till vid det laget..

Av Jossan - 19 november 2010 19:49

Perfekt fredagslektyr när man inte ska stalla. För stalla gjorde jag ju i morse. Heddan och Flame stod inne och väntade på Pelle efter att jag hade åkt, och Rebecka skulle vara gullig och släppa ut dem igen sedan.


Men det känns faktiskt bra att ha klarat av allt på kvällen, så att man kan koppla av då. För sedan komer resten av helgen, och den är fullsmetad med aktiviteter. Avslutar den hos bästa Malin i riktig partyanda, trots tråkig start på hennes semester.


Nu ska jag sätta mig i soffan och kura lite.. Snart är det dags att hämta Rasmus, som är på disco i bygdegården.. Det är ett fasligt festande på den grabben.. Men han dansar inte så mycket på discona, det har istället framkommit att han leker jaga med polarna. Måste vara populärt bland brudarna som vill dansa... ;)

Av Jossan - 19 november 2010 17:07

Många vakter är det som ska fixas. Hästvakt, ödlevakt och kaninvakt. Som tur är så har jag folk på nära håll OCH folk en bit ifrån som ställer upp.


Evelina fixar Heddan, med viss hjälp av Emma med Classic. Kaninen fixar systeryster, och ödlan har Tobbe blivit tilldelad, men har får lite hjälp av Moa och hennes mamma. Plus att mamsen kommer att åka förbi oss något med, och då får hon iaf kolla så att djuren mår bra, även om hon inte skulle våga ta i dem för alla pengar i världen.. (Får mig att minnas när vi passade grannens "Maja" när jag var liten.. Mamma var så rädd för pojkkaninen att hon höll på att dö bara han hoppade till.. Så kan det vara.. Men nu tråkar hon mig för att jag är rädd för grodor.. Kaniner är iaf söta...)


Packningen har jag inte ens orkat börja att fundera över, men det lär bli till att se över lite i helgen.. Annars får jag panik när det börjar att dra ihop sig...


Nåja.. Nu tar jag helg, tror jag!



Av Jossan - 19 november 2010 07:26

Ja, så kändes det iaf idag.. Och det känns så fortfarande.. Men om jag vill hinna fixa allt innan Pelle kommer, eftersom jag börjar jobba 15 minuter efter att han har anlänt..


Men idag är det bara en halv grad kallt här, så det kommer ju nästan att kännas som vår.. ;) Har dock, fryslort som jag är, tagit fram vintermunderingen idag med.. Det finns inget värre än att frysa! Och när jag förra året hittade värmepåsarna på www.coolstuff.se, så kändes det som om de var sända från himmelriket. Varma fötter, till och med i 25 minus!!! Tackotackotack!!


Nej, nu är frukosten slut och det är dags att åka. Men innan dess vill jag att alla sänder en tanke till min vän Malin, som fick hela sin lägenhet rökskadad när butiken inunder den brann igår kväll. Usch, det har varit alldeles för mycket bränder i år.. :( Kram till dig, Malin! Du vet att du är välkommen här!

Av Jossan - 18 november 2010 21:06

I dag har det varit en fullspäckad dag, men tack o lov så fick Heddan sin omvårdnad i alla fall, av Evelina. Tack tack tack, nu slipper jag ha dåligt samvete!! :)


Men efter utbildningen idag så åkte jag i alla fall och köpte sulor. Men de svarta som Pelle bad mig köpa fanns inte i hela, och det var det som jag ville ha.. Så jag tog ett par av det lite dyrare märket ist, och hoppas att han tycker att det var ok..


Köpte en annan grej med när jag ändå var i shoppingtagen...



Blev sååå glad när jag såg att de hade det på Glada Hästen! Så nu kommer vi att synas i vintermörkret ordentligt! (Jag har ett annat reflextäcke med, men detta kan man ju ha vid barbackaridning med! Perfekt!!)


Ja, nu sitter maken på spinningcykeln, så sedan är det väl min tur att plåga mig... Blurk.. Men det går faktiskt liiite lättare för varje dag.. Jag intalar mig iaf det...


  

Av Jossan - 18 november 2010 07:49

Mmm. Dagens måsten kanske jag skulle säga, åtminstone om en del av dem.. Börjar dagen med att jobba som vanligt ett par timmar. Sedan bär det av mot stan för att gå på brandskyddsutbildning. Jag har lite räkningar som ska betalas, alltid lika roligt.. Eller inte..


Men trots att det tar emot att åka på utbildningar innan, så brukar det vara riktigt roligt när man väl är där. Så det är bara att vara lite positiv. Och eftersom jag då ändå är inne i stan så passar jag på att fixa snösulor till Heddisen i samma veva då med. Så det blir nog bra!


Nu ska jag ta och öppna min internetbank, och starta upp med mina måsten.


(Just nu så snöar det lite utanför, och jag hoppas att det kommer lite mer, så att det blir mjukt för hästen att ridas ute igen, för den här veckan har det varit stenhårt ute.)

Av Jossan - 17 november 2010 19:52

Ja, så är det, för Pelle kommer på fredag. Då blir det sulor och 4:a broddhål i varje sko, och det kan behövas nu i dessa tider.


Skönt att få det gjort också, innan det blir ännu halare, och innan nästa snöoväder kommer.


Så i morgon efter att jag varit på brandskyddsutbildning så ska jag förbi ridsportsbutiken och shoppa sulor åt Heddan. Och så kanske lite brodd med då, för de stackars pliggar som jag har kvar från förra året räcker inte långt.


Undrar när jag ska börja att köpa skor åt mig själv för runt 1000-lappen var 6:e vecka?

Av Jossan - 17 november 2010 19:24

Ja, man kan inte alltid vara bekymmersfri, men visst vore det skönt ifall det vore så.. Blev aningens besviken idag, när jag upptäckte att det som utlovas inte hålls. Jag satsar oftast seriöst på allt som jag ger mig i kast med, och förväntar mig oftast detsamma från min omgivning, vilket kan vara farligt, man blir många gånger besviken. ( Men LÅNGT IFRÅN alla gånger!!)


Nåja, själv är bäste dräng, och visst fixar jag även detta.



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards